1. Bergie Member

E-mail ophalen problemen

Topic geplaatst op: 04-06-2014 om 12:31

Beste leden en Versio medewerkers,

Bij het instellen van de mail van een nieuw domein die ik gekoppeld heb aan mijn reseller hosting pakket kwam ik er achter dat het ontvangen en versturen van mail niet goed lijkt te werken.

Vanuit Squirrelmail werkt het verzenden van email. Het ontvangen werkt echter niet. Als ik via gmail een mail verstuurde naar het nieuwe emailadres kreeg ik deze fout:
    Technical details of permanent failure:
    DNS Error: DNS server returned answer with no data

In thunderbird werkt beide echter niet. Hierbij heb ik dezelfde instellingen gebruikt als een mailadres (ook bij versio en in Thunderbird) wat voorheen wel werkte (maar waar ik niet veel gebruik van maak). Ook deze geeft nu een fout aan dat het niet mogelijk is om mail te versturen (en ontvangen)

Ik gebruik de volgende instellingen:

servernaam: mail.mijndomein.nl
    poort: 110
    gebruikersnaam: mijnmail@mijndomein.nl
    verbindingsbeveiliging: geen
    Authenticatiemethode: wachtwoord, onbeveiligd verzonden

Uitgaand
    servernaam: mail.mijndomein.nl
    poort: 587
    gebruikersnaam: mijnmail@mijndomein.nl
    verbindingsbeveiliging: geen
    Authenticatiemethode: wachtwoord, onbeveiligd verzonden

Waar kan dit aan liggen?

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 04-06-2014 om 22:54

Neem http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_en_smtp_gegevens_van_mijn_email_account.html eens door. Echter gezien de fout DNS Error: DNS server returned answer with no data lijkt het mij dat de dns niet ingesteld is, zie ook http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html .

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bergie Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2014 om 10:08

Volgens mij is het probleem groter..ik vond het al zo stil op zakelijke email, die trouwens altijd heeft gewerkt en nooit gewijzigd is.. Deze lijkt nu ook niet te werken...

Al sinds dinsdag ontvang ik daar geen emails meer op (normaal gesproken minimaal 5-10 mails per dag)

Ik heb het nog nog even getest vanuit squirrelmail, ook hier ontvang ik niks meer in.. Het versturen vanuit squirrelmail werkt blijkbaar nog wel..

Gezien ik niks gewijzigd heb ligt het probleem denk ik toch bij Versio en de servers..? Is hier meer over bekend?

Vond u dit antwoord nuttig?