1. Peter Stolwijk Member

Hulp voor verhuizen naar andere server

Topic geplaatst op: 30-05-2014 om 16:55

Beste mensen,

Wil iemand mij op dit forum wellicht helpen met de migratie van mijn website naar een andere server.

Ik beschik helaas niet over financiële middelen, maar ik kan ongetwijfeld iets terug doen voor die persoon op Social Media vlak.

Stuur aub een mailtje naar peter@sneap.nl voor info over de wederzijdse gunst.

Ik hoor heel graag van jullie!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
    Peter

2. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2014 om 18:04

Beste Peter,

Over welke website gaat het ?

Met vriendelijke groet,
    Marcel

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter Stolwijk Member
    Reactie geplaatst op: 01-06-2014 om 14:50

Beste Marcel,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om de volgende website: sneap.nl

Met vriendelijke groeten,
    Peter

4. Kevin Meeuwisse Member
    Reactie geplaatst op: 01-06-2014 om 23:19

Beste Peter,

Ik heb even snel in je source gekeken en daar heb ik gezien dat je WordPress gebruikt.

-----------
    Uitgebreide manier voor als je geen installatron hebt geïnstalleerd.
    -----------
    Normaliter zou je hiervoor enkel een backupje kunnen maken van je wp-content map (bijv via filezilla even in uw documenten plaatsen). Wat ik altijd voor klanten doe is alles kopiëren (Dit vindt ik persoonlijk toch vertrouwder).
    En een back-up maken van de MySQL database van WordPress.

Daarna gaat u naar het Versio klantenpaneel en kiest u voor het verhuizen een andere server.

Als deze migratie gestart is krijgt u (voor zover mijn ervaring) een mail met nieuwe gegevens voor DirectAdmin, hierop installeert u WordPress.

Daarna logt u weer in via FTP en upload u het alle bestanden.
    Let op! Voordat u alles upload verander in wp-config.php (te vinden in de root map) de volgende variable ; DB_NAME, DB_USER, DB_PASSWORD, DB_HOST.

Ook gaat u naar PMA (PHPMyAdmin) en upload u de MySQL database via "Importeren" in de menu balk.

-----------

-----------
    Wellicht een wat eenvoudigere manier voor als je WordPress via installatron hebt geïnstalleerd.
    -----------

Ga naar uw nieuwe DirectAdmin omgeving

Installatron -> Application Browser -> WordPress
    Druk dan op het pijltje naar onder naast "Install this application"

Druk op "Import existing install"

Klik op "Continue" bij in het vakje van "From different account"

Vul de correcte gegevens in en vul bij de gevraagde FTP gegevens de FTP gegevens van uw OUDE hosting account in en druk op "Import".

De gegevens worden geïmporteerd uit het oude account en neer gezet in het nieuwe account met direct de juiste gegevens zodat u zelf niks meer hoeft aan te passen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag!

Met vriendelijke groet,
    Kevin Meeuwisse