1. entropy01 Member

Access denied for user 'root'@'localh

Topic geplaatst op: 16-01-2012 om 20:51

Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan bijstaan in het volgende: tijdens installatie van mysql op debian 5 wordt ik gevraagd om het root wachtwoord in te stellen voor mysql. Echter, wanneer ik na installatie probeer in te loggen (mysql -uroot -p) krijg ik de melding Access denied for user 'root'@'localhost.

Vreemde is dat, wanener ik debian 6 gebruik, ik deze melding niet krijg en gewoon kan inloggen.

Ik heb vanalles geprobeerd maar zonder succes. Ik heb dit probleem ook nog nooit eerder gezien op andere vps-en onder deb5, echter dit is mijn eerste vps bij versio.

2. entropy01 Member
    Reactie geplaatst op: 17-01-2012 om 19:39

Nog steeds geen oplossing gevonden, met als kleine correctie op mijn eerdere bericht dat op debian 6 het ook niet mogelijk is om in te loggen op mysql.

Ik heb inmiddels geprobeerd om het mysql wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit lukt, maar inloggen lukt vervolgens niet.

Ook apt-get upgrade voor debian en mysql lost dit probleem niet op.

Ik heb tevens geprobeerd of de user en group "mysql" wellicht niet werden aangemaakt tijdens install, maar ook dat is niet het geval. De user bestaat.

Een vreemd, vreemd geval.

Vond u dit antwoord nuttig?