1. abproducties Member

    Versio: Code: 010

    Topic geplaatst op: 23-05-2014 om 17:17

    Bij het registeren van een domeinnaam met behulp van de Versio API krijg ik de volgende foutmelding:
    Versio: Code: 010 - cannot create contact: not a valid dutch phone number.

    Ik heb verschillende telefoonnummers ingevoerd (+31, 0031, etc) maar zonde resultaat. Wat nu?

  2. Rubennl Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2014 om 19:23

    Het kan iets te maken hebben met de eerste 0 in het telefoonnummer. Stel je hebt een telefoonnummer dat begint met 0313 dan kun je proberen +310313....... of +31313.... (<- nul weggelaten) het kan ook zijn dat er geen +31 voor hoeft.
    Ik weet niet zeker of bovenstaande werkt maar je zou het kunnen proberen.
    Groet,
    Ruben

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. abproducties Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2014 om 19:39

    Hi Ruben, bedankt voor je reactie!

    Ik heb de volgende formats geprobeerd:
    +31612345678
    +310612345678
    0612345678
    031612345678
    0031612345678

    Alles zonder succes. Ik vermoed een fout in de Versio API. Als ik direct bij Versio een domeinnaam registreer werkt 0612345678 prima.

    Ik maak overigens gebruik van WeFact.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 26-05-2014 om 21:37

    Zelf gebruik ik ook Wefact voor het registreren van domeinen, hier geef ik ook alleen 0612345678 op als telefoon nummer. Dit werkt zonder problemen om een domein te registreren.

    Je dient er alleen wel voor te zorgen dat de houder ook aangemaakt is bij Versio onder Houder beheer. Dit kan je ook via Wefact laten doen. Ik neem aan dat je wel de nieuwste versie van de API gebruikt en dat hij goed ingesteld is met de login + IP?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. abproducties Member
    Reactie geplaatst op: 26-05-2014 om 23:22

    Hi Wesley,

    De API was goed ingesteld (laatste versie) en het IP adres is tevens gekoppeld.

    Ik heb de registrars zowel in WeFact als in Versio Houder Beheer verwijderd en vervolgens via WeFact opnieuw aangemaakt. Nu werkt het registeren weer zonder problemen, daar zat kennelijk het probleem :)

    Bedankt voor je suggestie!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 27-05-2014 om 13:47

    Fijn te horen dat het gelukt is en nu werkt!

    Vond u dit antwoord nuttig?