1. ronski Member

Nieuwe website

Topic geplaatst op: 10-05-2014 om 14:07

Misschien een domme vraag maar ben dan ook een beginner...

Ik heb een website gemaakt via Wordpress gehost door Versio. Nu wil ik een nieuwe website maken maar hoe begin ik hieraan, ik kom bij het aanloggen onmiddellijk bij mijn oude site terecht.

Heeft er iemand een duidelijke cursus wordpress?

alle hulp welkom!!!

Alvast bedankt !

2. Christiaan Goossens Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2014 om 15:52

Heb je het theme al ingesteld?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bjorn Jacobs Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2014 om 16:01

Voor het aanmaken van een nieuwe site ga je via het klanten paneel van versio. Dus niet naar je eigen site, of naar het dashboard van je Wordpress site.

Een duidelijke cursus weet ik zometeen niet. Wat wél een prachtige bron is voor WP, is de videoserie van LevelUpTuts op Youtube (wel Engelstalig).
    Alles word daar stap voor stap uitgelegd, van installatie tot afwerking...
    http://bit.ly/1uNcRoB

4. ronski Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2014 om 17:18

Dag Christiaan en Bjorn

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn eerste site gemaakt via Versio, wordpress pakket geïnstalleerd.... het wees zichzelf uit. Ik volgde de tutorials op youtube. Maar ik heb de indruk dat ik wat basis mis. Ik lees bijv dat je beste een eigen ftp server aanmaakt (filezilla)... Mijn website werkt ook zonder filezilla dus wordt het wat verwarrend voor mij.

Als ik een theme kies, schrijft hij die automatisch over mijn oude website, niet de bedoeling:)

Wat handig zou zijn is dat er,vrij simplistisch, een knop zou zijn met 'aanmaken nieuwe website':) maar die vind ik dus niet.

Wat voor mij ook niet helemaal duidelijk is als ik naar Wordpress.org niet van daaruit kan starten met het bouwen van een website...

Ik ga zeker levelup een checken...

5. ronski Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2014 om 17:19

Nog vergeten te melden dat ik dit onvoorstelbaar boeiend vind:)

6. Christiaan Goossens Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2014 om 17:31

Hoeveel hostingpakketten heb je bij Versio gekocht? Het is de bedoeling dat je maar 1 website maakt per hostingpakket. (kan wel 2, maar is moeilijker)

P.S. "nog vergeten te melden dat ik dit onvoorstelbaar boeiend vind:)" ik ook, ben zelf webdeveloper/designer =D