1. Reshad Bashir Versio medewerker

    Hostdeal problemen

    Topic geplaatst op: 07-05-2014 om 16:16

    Helaas is concullega Hostdeal op zwart gegaan en wordt er op de website van Hostdeal naar Versio verwezen omdat een groot deel van de domeinnamen (zo niet alle domeinnamen) van Hostdeal bij Versio geregistreerd zijn.

    Hostdeal geeft aan dat klanten via hun klantenaccount bij Versio een push aanvraag kunnen indienen. De domeinnamen zullen dan volgens Hostdeal automatisch binnen het account van de klant geplaatst worden. Dit is onjuist! Hostdeal moet per domeinnaam het push aanvraag handmatig goedkeuren.

    De helpdesk van Versio krijgt daarom veel verontruste klanten van Hostdeal die graag hun domeinnamen willen veilig stellen. Wij willen u hier graag mee helpen.

    Wij kunnen u alleen helpen als de domeinnaam op uw eigen naam of bedrijfsnaam geregistreerd staat. U kunt controleren bij de registry of dit het geval is. U kunt ook een ticket aanmaken bij onze helpdesk via uw klantenpaneel, dan controleren wij dit voor u.

    Staat de domeinnaam op uw persoonlijke titel geregistreerd? Maak dan een helpdesk ticket aan via uw klantenpaneel en stuur een scan van uw ID bewijs mee.

    Staat de domeinnaam op uw bedrijfsnaam geregistreerd? Maak dan een helpdesk ticket aan via uw klantenpaneel en stuur een scan van uw KvK uitreksel (maximaal 3 maanden oud) en ID bewijs mee. Het ID bewijs moet van de bestuurder/eigenaar van het bedrijf zijn.

    Wij verzoeken u om per domeinnaam één ticket aan te maken! Anders wordt uw aanvraag niet behandeld!

  2. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 16:32

    Hallo,

    Weten jullie ook wat er gaat gebeuren met de vpsen die bij hostdeal gehost zijn?

    Heb daar een grote server, die heb ik hard nodig en staat belangrijke info op

     

    Mvg,

    Rick van der Linden

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 16:42

    Alleen de domeinnamen zijn geregistreerd bij Versio. Met de andere producten en diensten kunnen wij helaas niet helpen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Michael Van Beek Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 17:07

    Beste Versio,

    1. Ik heb 11 domeinnamen bij Hostdeal, moet ik 1 ticket aanmaken of 11 verschillende?

    2. Eén domeinnaam is met whois verborgen, hoe kan ik deze domeinnaam claimen?
    Whois informatie is:
    Registrant Name: HD Intern
    Registrant Organization: HDINTERN
    Registrant Street: St John Street 145157   
    Registrant City: London

    Bedankt voor jullie reactie en medewerking!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Oktay Basaran Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 17:08

    Mag je ook een ticket maken voor meerdere domeinnamen?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. jste Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 17:23

    Oktay Basaran > Staat duidelijk in topic van niet. 

    "Wij verzoeken u om per domeinnaam één ticket aan te maken! Anders wordt uw aanvraag niet behandeld!"

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Marvin Arets Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 17:24

    Er staat duidelijk 1 domein per ticket...

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Rowan Reith Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 18:15

    Zojuist uitgevoerd.
    Is er een schatting hoe lang het kan gaan duren? Ik snap dat jullie het er druk mee hebben, maar dat plant wat makkelijker voor mij en mede gedupeerde.

    In ieder geval bedankt voor de extra moeite die jullie doen voor ons!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 20:11

    We kunnen helaas nog geen schatting geven hiervoor. De aanvragen welke binnenkomen zoals aangegeven is door Reshad worden zo snel mogelijk verwerkt door ons. Wegens alle drukte omtrent heel Hostdeal hopen wij dat dit voor het einde van de week voor iedereen opgelost is. 

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Michael Van Beek Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2014 om 23:48

    Versio heeft bij me aangegeven dat sommige domeinnamen die ik bij Hostdeal heb besteld niet zijn registreert via Versio. Hoe kan dit? Heeft Hostdeal dan via een andere weg de domeinnamen geregistreerd?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. ruchri Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 01:45

    @ Rick

    Hetzner heeft toegezegd dat maandag 14 mei alle servers TIJDELIJK online komen tussen 14.00-16.00 uur (Amsterdam Tijdzone):

    ~~
    HostDealWebcare @HostDealWebcare     ·   14 uur   
    Hetzner: "We are going to unblock all the servers on monday at 2 pm (german time). The servers will be online just for 2 hours." (2/2) -MA

    Proberen maar, zou ik zeggen; tenzij de servers overbelast raken....

    Bron:
    https://twitter.com/HostDealWebcare

     

     

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 10:38

    @ruud

    Bedankt voor de info!

    Wij zijn er gister achter gekomen dat wij een Franse server hebben, die overigens nog niet offline gehaald is. 

    Gelijk alles gebackupt en alles overgezet naar Versio.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. ruchri Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 10:47

    @Rick,

    Mooi, snel gehandeld!

    Voor wie dit aangaat... let op:

    Die Franse servers zijn idd nog online, maar ik heb gehoord dat ze morgen(ochtend?) 9 maart ook offline gaan (en maandag a.s. weer ff online).

     

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. Emilia Hogendoorn Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 10:49

    Hoe maak ik een ticket aan? Kan helaas de optie niet vinden, net als de chat optie overigens..

    Vond u dit antwoord nuttig?

  15. ruchri Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 10:52

    @Emilia: boven het 1e bericht (dus van TS Rick) zie je een rode knop "Klik om te reageren". 

    Vond u dit antwoord nuttig?

  16. ruchri Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 10:54

    @Emilia: de chatfunctie vind je door hier bovenin de menubalk op Helpdesk te klikken; kies daarna de 1e optie met rode tekst. Makkelijk toch :-;

    Vond u dit antwoord nuttig?

  17. Henk Kruse Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 14:28

    Ik heb de hele site afgezocht naar een mogelijkheid om een ticket aan te maken of een chat te starten. Graag wil ik ondersteuning bij het verhuizen van enkele domeinnamen van Hostdeal. Kan iemand aangeven waar ik een ticket in kan schieten?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  18. Joost Kalwij Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 14:30

    Je moet klant worden, daarbij hoef je geen producten af te nemen.

    Dan kun je in de klantomgeving een ticket aanmaken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  19. Henk Kruse Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 14:37

    Had mezelf al als klant aangemaakt (anders kan je hier ook niet reageren). Maar kom niet verder dan het FAQ-systeem i.p.v. een chat of een ticket te kunnen aanmaken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  20. Joost Kalwij Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 14:42

    Word klant, log in als klant

    Dan de volgende route: Klanten paneel (links boven) => Uw helpdesk tickets (links) => contact opnemen (grote knop) => vul domeinen in tekstvak => onderaan helpdesk contacteren => ticket aanmaken

    Vond u dit antwoord nuttig?

  21. Sjoerd Brenninkmeyer Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 15:45

    Moet je voor iedere domeinnaam opnieuw id + uittreksel meesturen? En wat is de verwachting hoe lang het zal duren? Is het indien je in het bezit bent van de EPP codes ook mogelijk om zelf de verhuizing naar Versio te regelen via een interne push?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  22. Mark Ten Seldam Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 16:27

    Ik vind het erg klant-onvriendelijk om voor elke domein naam (9 stuks) een ticket te moeten aanmaken en daarnaast weer een ID en een KvK uittreksel te moeten leveren!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  23. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 17:32

    De gegevens van iedere domeinnaam moeten afzonderlijk gecontroleerd worden. Wij willen er zeker van zijn dat iedere domeinnaam bij de juiste klant terecht komt.

    Inmiddels zijn er 400 domeinnamen overgezet. Afgelopen nacht is er tot 07:00 doorgewerkt door onze medewerkers en vandaag werken wij met extra medewerkers om de aanvragen zo snel mogelijk te kunnen behandelen.

    Daarnaast hebben wij vandaag contact opgenomen met Hetzner en gevraagd of het mogelijk is dat Versio het openstaande bedrag van Hostdeal aan Hetzner voldoet, zodat de diensten van Hostdeal voor deze maand weer geactiveerd kunnen worden en de klanten van Hostdeal hun eigen data kunnen redden en vrij kunnen migreren naar de partijen die ze zelf kiezen. Wij hebben aangegeven dat het voor ons belangrijk is dat de honderden Nederlandse bedrijven en personen zo snel mogelijk weer hun data terug hebben en de vele websites zo snel mogelijk weer online kunnen plaatsen. Helaas lijkt Hetzner geen gehoor te geven aan ons verzoek. Wij worden telefonisch niet geholpen en per e-mail wordt er niet gereageerd op ons verzoek.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  24. stefaanc Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2014 om 17:54

    hoe moet je dat doen gewoon naam van  je domein gelijk

    www.naamdomein.be en dan je id uploaden ? ik wil dit zeker weten want ik heb er 121

     

    groeten

     

    stefaan

    Vond u dit antwoord nuttig?

  25. Mark De Boever Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2014 om 10:46

    Als ik voor de Belgische domeinnamen (.be) de EPP code opvraag per domein bij DNS.be en toevoeg in elk ticket (per domeinnaam) kan versio die domeinen dan overzetten van hostdeal.eu naar versio.nl?

    Of is daar nog een hele papierwinkel bij nodig?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  26. R Barendregt Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2014 om 14:41

    Goedendag,

    Op 24 maart jongstleden heb ik bij HostDeal een pakket inclusief .nu domein aangeschaft. Het is onduidelijk hoe ik betreffend .nu domein dien te verhuizen. Van HostDeal heb ik tot op heden geen enkele reactie op het verzoek voor de benodigde token hiervoor.

    Kan Versio hier in assisteren?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  27. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-05-2014 om 04:51

    @R Barendregt .Nu domein extensies bieden we zelf nog niet aan. Je kan via de WHOIS nagaan via welke partij het domein is afgenomen.

    @stefaanc Het domein vermelden en de nodige documenten uploaden. Indien meerdere bijlagen kan je een extra reply maken op het ticket om een extra bijlage te verzenden.

    @Mark De Boever Wij kunnen u alleen helpen als de domeinnaam op uw eigen naam of bedrijfsnaam geregistreerd staat. U kunt controleren bij de registry of dit het geval is. U kunt ook een ticket aanmaken bij onze helpdesk via uw klantenpaneel, dan controleren wij dit voor u.

    Staat de domeinnaam op uw persoonlijke titel geregistreerd? Maak dan een helpdesk ticket aan via uw klantenpaneel en stuur een scan van uw ID bewijs mee.

    Staat de domeinnaam op uw bedrijfsnaam geregistreerd? Maak dan een helpdesk ticket aan via uw klantenpaneel en stuur een scan van uw KvK uitreksel (maximaal 3 maanden oud) en ID bewijs mee. Het ID bewijs moet van de bestuurder/eigenaar van het bedrijf zijn.

    Wij verzoeken u om per domeinnaam één ticket aan te maken! Anders wordt uw aanvraag niet behandeld!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  28. Mark De Boever Member
    Reactie geplaatst op: 18-05-2014 om 07:38

    OK, voor mij is het hostdeal probleem rap opgelost geraakt.

    Ik had de EPP-codes van de domeinnamen van al mijn klanten.
    Verhuizen van de domeinen naar versio was praktisch onmogelijk omdat ik dan al mijn klanten moest lastig vallen, een scan van KvK uitreksel en ID bewijs moest vragen en dan moest wachten tot elk domein individueel onderzocht en verhuisd werd.

    Aan de hand van de EPP-codes heb ik de domeinen (9) binnen het uur verhuisd naar een derde partij en terug operationeel gekregen.
    Of hoe het simpel ook kan.

    Ps: Dit is niet bedoeld als kritiek op versio. Met alle respect waarmee ze de zaken grondig aanpakken. Maar voor mij als reseller is het gewoon zaak van mijn eigen klanten op de snelste manier voort te helpen.

    Mvg,
    Mark

    Vond u dit antwoord nuttig?