1. Alfons Beernink Member

Versio domein naar externe hoster ?

Topic geplaatst op: 06-05-2014 om 11:02

Ik wil graag mijn versio domein laten doorverwijzen naar een externe hostingpartij. Ik heb nu een redirect staan en dat werkt maar ik wil graag het zo inrichten dat de (versio) domeinnaam in de adresbalk blijft staan ipv de de (oude) domeinnaam die ik bij die externe hoster destijds heb afgesloten. Is dit te verwezenlijken ?

Grt Alfons

2. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 11:22

Ik denk dat u dan 2 opties heeft:

1. De nameservers van uw domein bij versio veranderen naar de nameservers van de hosting waar u momenteel de site heeft.

2. Een A-Record instellen naar het ip adres van de server waar de website op staat.

Dit kan allemaal in je klantenpaneel bij domeinbeheer->DNS/Nameservers

Succes

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Alfons Beernink Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 11:35

Bedankt voor de reactie, ik zal e.e.a. eens proberen in te stellen, ik neem aan dat de redirect dan even moet worden verwijderd?

4. Alfons Beernink Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 11:51

Het A-record instellen werkt niet of is niet toegestaan....

Als ik het ip-adres opgeef krijg ik URL not found, ook als ik trouwens het ip-dres in de adresbalk intik krijg ik dezelfde melding. De site wordt alleen getoond als ik de domeinnaam die bij de hoster geregistreerd is opgeef.

Als ik de nameservers van de externe hoster instel moet ik dan nog andere stappen ondernemen voordat de website die daar gehost is wordt getoond?

Grt

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 16:49

@Alfons Beernink Het domein moet ook aangemaakt zijn op de server bij de externe hosting partij. Heb je een controle paneel zoals DirectAdmin ter beschikking?

6. Alfons Beernink Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 17:03

@Fabien, ja dat is er...maar daar kan ik enkel toevoegen met .......... .oudedomein.nl     type record    <nieuw adres>

Dus volgens mij hebben ze dat afgeschermd :(

7. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-05-2014 om 17:09

@Alfons Beernink Je kan hen eventueel vragen of ze jouw nieuwe domein niet kunnen instellen als 'domain pointer' op het oude domein.