1. Thea Member

Geen afbeeldingen na domeinnaam verander

Topic geplaatst op: 30-04-2014 om 15:22

Ik heb gisteren mijn domeinnaam veranderd van mijn wordpress site. Dit is allemaal prima gelukt. Nu is het probleem dat nieuwe afbeeldingen niet zichtbaar zijn op  mijn site. De oude afbeeldingen zijn wel te zien.

Het lijkt erop dat de afbeeldingen naar het oude adres worden gebracht, maar wordpress kijkt daar niet. Hoe kan ik dit oplossen?

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-05-2014 om 00:13

In wordpress dien je in de database ook nog een aantal dingen aan te passen.  Er zijn een aantal paden aanwezig waar je site nu zijn afbeeldingen weg wilt halen. Deze paden bestaan uiteraard niet meer omdat de URL niet meer het zelfde is. In de database met phpmyadmin kan je zoeken naar je oude domein en dat vervangen met je nieuwe. Dit zou het moeten oplossen.

Maak wel eerst een backup van je hosting pakket!! Mocht het fout gaan kan je een backup terug zetten. 

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Thea Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2014 om 10:10

Hier heb ik nog niet eerder meegewerkt. Het  lijkt erop dat ik maar 1 database heb waar al mijn sites in staat. Terwijl ik verschillende sites heb gemaakt via instaltron. Ik nam aan dat instaltron dan ook een nieuwe database aanmaakte.

Is dit niet het geval?

Ik durf nu niet zo goed de paden te veranderen, omdat dit effect heeft op de andere websites.

Vond u dit antwoord nuttig?