1. Jordi Huntjens Member

Backlinks

Topic geplaatst op: 14-01-2012 om 10:19

Jullie zullen me vast nog kennen, maar 1 geluk mijn website is bijna klaar. Daar heb ik geen vragen meer over, maar nu heb ik een vraag over backlinks. Want het scheint dat deze heel erg belangrijk zijn om hoog in google te ranken. Nu vroeg ik me af of iemand me goed kon uitleggen hoe ik backlinks maak. Het liefst gratis. Als het niet gratis is kun je dit er dan even bijzetten.

Vriendelijke groeten Jordi.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-01-2012 om 17:38

Je moet zorgen dat (belangrijke) sites linken naar jouw site, het liefst websites die relevant zijn voor de inhoud van jouw eigen website, ... Zoek even op Google, backlinks, SEO, ...

"Backlinks, also known as incoming links, inbound links, inlinks, and inward links, are incoming links to a website or web page. In basic link terminology, a backlink is any link received by a web node (web page, directory, website, or top level domain) from another web node."

Vond u dit antwoord nuttig?

3. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2012 om 20:57

Aan betaalde backlinks heb je niets, omdat deze verplicht het "nofollow" attribuut moeten meekrijgen, waarmee zoekmachines de instructie krijgen om dit soort links niet mee te tellen in de ranking. Backlinks moeten dus altijd "gratis" zijn, wil je je houden aan de regels van de zoekmachines.

Backlinks worden door zoekmachines gezien als "votes" voor je website.
    Hoe meer stemmen je weet te verkrijgen, des te hoger de positie op Google. Kwaliteit is overigens veel belangrijker dan kwantiteit, aangezien links altijd wel op bepaalde plekken te verkrijgen zijn, maar het des te moeilijker is om links te verkrijgen van populaire websites die hun sporen reeds verdient hebben.

Er zijn allerlei manieren om backlinks te verkrijgen, o.a.:

- Schrijf artikelen voor andere websites in ruil voor een link naar je eigen website
    - Meld je website aan op startpagina's die qua onderwerp relevant zijn aan jouw site
    - Zorg voor goede informatie op je site, zodat anderen uit zichzelf naar je zullen linken
    - Beantwoord vragen van je doelgroep

Dit is een site met tips voor backlinks:
    http://www.getfoundonline.nl/backlinks-2/backlinks-hoe-kom-ik-aan-links/

Vond u dit antwoord nuttig?