1. zeromechanic Member

    VPS mail eindigt in spam gmail

    Topic geplaatst op: 09-04-2014 om 22:58

    Beste allemaal,

    ik loop tegen een raar probleem aan.
    alle mail die ik verstuur vanaf mijn VPS komt bij gmail in de spam box.
    via SMTP/php mail alles

    Hoe krijg ik dit opgelost :

    via MXtools -> GEEN blacklist
    SPF txt -> AANWEZIG
    SPF record -> AANWEZIG
    rDNS -> INGESTELD
     

    als ik in de bron van de mail kijk, alles PASS en geen woordje spam te ontdekken.
    dit is van alle domeinen ik ik op de server heb staan.

    Is er iemand met een idee wat ik kan doen om dit aan te passen.

    ik gebruik POSTFIX -> alleen ipv4

    bron GMAIL :

    Delivered-To: patrick@XXX.nl
    Received: by 10.216.161.5 with SMTP id v5csp321077wek;
            Wed, 9 Apr 2014 13:24:42 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.14.176.1 with SMTP id a1mr14712319eem.52.1397075082008;
            Wed, 09 Apr 2014 13:24:42 -0700 (PDT)
    Return-Path: <info@xxx.com>
    Received: from ns1.SERVER.eu (ns1.SERVER.EU. [159.xxx.xxx.xxx])
            by mx.google.com with ESMTP id w48si3002700een.134.2014.04.09.13.24.41
            for <patrick@xxx.nl>;
            Wed, 09 Apr 2014 13:24:41 -0700 (PDT)
    Received-SPF: pass (google.com: domain of info@xxx.com designates 159.xxx.xxx.xxx as permitted sender) client-ip=159.xxx.xxx.xxx;
    Authentication-Results: mx.google.com;
           spf=pass (google.com: domain of info@xxx.com designates 159.xxx.xxx.xxx as permitted sender) smtp.mail=info@xxx.com
    Received: from PCWim (ip4da38.direct-adsl.nl [xxx.xxx.xxx.xxx])
    	(Authenticated sender: info@xxx.com)
    	by ns1.SERVER.eu (Postfix) with ESMTPSA id B53F8454903
    	for <patrick@xxx.nl>; Wed,  9 Apr 2014 22:24:40 +0200 (CEST)
    From: "DJ Amyntas" <info@xxx.com>
    To: "'patrick'" <patrick@xxx.nl>
    Subject: test
    Date: Wed, 9 Apr 2014 22:24:34 +0200
    Message-ID: <000001cf5431$bc659ba0$3530d2e0$@xxx.com>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: multipart/alternative;
    	boundary="----=_NextPart_000_0001_01CF5442.7FEEE0D0"
    X-Mailer: Microsoft Outlook 15.0
    Thread-Index: Ac9UMbWkbp8Eiu3oQtSNzbKyForKqw==
    Content-Language: nl
    X-Antivirus: avast! (VPS 140409-2, 09-04-2014), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    
    This is a multipart message in MIME format.
    
    ------=_NextPart_000_0001_01CF5442.7FEEE0D0
    Content-Type: text/plain;
    	charset="us-ascii"
    Content-Transfer-Encoding: 7bit

  2. Didier Nagels Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2014 om 16:48

    Had ik ook,

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. André Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2014 om 17:43

    "Had ik ook" Geweldig antwoord, daar gaan we de oorlog wel mee winnen!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2014 om 22:36

    Zou je dit kunnen door mailen naar support@versio.nl ? Geef even de volledige  details in de mail weer zodat we kunnen zien vanaf welk IP / Mail etc het verzonden is. Wellicht dat er ergens iets nog niet goed ingesteld staat. 

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2014 om 10:02

    Goed wesley Ik zal je vanavond mailen. Moet je evt nog meer hebben als alleen de bron van de mail?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 00:35

    Ik heb inmiddels OOK
    DKIM en DMARC toegevoegd.
     

    berichten blijven in spam terecht komen. gruwel

    alles PASS

    ik hoop dat versio iets kan betekenen..

      Received-SPF: pass (google.com: domain of admin@xxx.nl designates 159.xx.xx.xx as permitted sender) client-ip=159.xx.xx.xx;  Authentication-Results: mx.google.com;         spf=pass (google.com: domain of admin@xxx.nl designates 159.xx.xx.xx as permitted sender) smtp.mail=admin@xxx.nl;         dkim=pass header.i=@xxx.eu;         dmarc=pass (p=NONE dis=NONE) header.from=xxx.nl

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Didier Nagels Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 15:40

    @Webcombinatie

    Ja gaan we het oorlog mee winnen ik heb die tekst ook weet niet welke fix zal eens door kijken 

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 17:44

    Hier hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem. 

    Bij mij: zeer veel mails die naar mijn mailadressen worden verzonden komen niet binnen, komen niet aan. De e-mails die naar een mailadres verstuurd worden die bij een andere host is ondergebracht, komen wel aan.

    Hieruit mag ik concluderen dat er een probleem is met de e-mailaccounts bij Versio.

    Hoe kan ik dit oplossen, wat moet ik doen. Ik ben niet zo technisch om bovenstaande procedure te volgen, wellicht met wat meer uitleg.

    Mail naar support@versio.nl verstuurd in ieder geval!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 21:09

    @hallo500,

    Dit betreft een cloud VPS en niet een hosting van versio.
    de e-mailaccounts van versio hebben hier niks mee te maken.

    De email komen wel binnen, maar verdwijnden direct in de spambox van gmail.
    postfix log geeft ook een OK aan.

    rDNS,SPF,DKIM,DMARC en via smtp allen worden pass aangegeven door gmail.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 21:27

    @zeromechanic

    Ik gebruik geen gmail. Wat bij mij het probleem is, is dat ik de hele dag al heel duidelijk bemerk dat:

    1. emails naar een e-mailadres bij een andere host wel aankomen

    2. emails naar een e-mailadres bij één van mijn Versio e-mailadressen niet aankomen

    Concreet:

    - Ik zit bij 2 hosts
    - Bij host 1 komen de e-mails die ik verstuur wel aan, direct zelfs
    - Bij host 2, Versio in deze, komen de e-mails niet aan

    Hieruit trek ik de simpele conclusie dat er iets mis is bij Versio. Ben geen expert dus, vertel het me als ik het fout heb!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2014 om 21:34

    @hallo500

    Ik bedoel dat ik de mail verzend vanaf een VPS naar een gmail account.
    dan heb je dus in prinicpe weinig met versio te maken aangezien je zelf alles onder beheer hebt.

    Maar waar jij op doelt:

    Versio gebruik greylisting.
    dwz als een mail ontvangen wordt door de mail server, deze "rejected" wordt, of de server geeft een offline waarde weer waardoor de mail "gebounced" wordt.

    Legitieme en goed ingestelde servers zullen het bericht dan nogmaals proberen af te leveren.
    spam servers zullen dit in 99% van de gevallen niet doen, en blijft de spam uit jou in box.

    hoet precies werkt weet ik niet, maar als dit 1 maal goed is uit gevoerd zouden alle volgende mails van je verzender aan moeten komen.
    Er kan dus enige vertraging in zitten bij mails die je bij versio ontvangt.
    hoeveel? ligt aan de instelling die versio heeft gedaan.
     

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. GainMore Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2014 om 11:30

    Ik heb precies hetzelfde, zit al een paar dagen te kloten ermee en ook bij mijn cloudbox komen e-mails in spam folders van Gmail/Hotmail.

    Als ik een mail in een mailcheck tool gooi heb ik ook overal pass (DKIM signature, rDNS, SPF etc) op.

    Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen op dit moment.

     

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2014 om 22:24

    Ik weet het niet meer>

    heb van ellende ook maar een mail gestuurd naar google.

    is toch niet normaal dat als je ALLES passes nog in de spambox terecht komt.

    http://validator.messagesystems.com/ geeft ook ALLES groen aan.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2014 om 23:10

    http://www.mail-tester.com/

    9,8 uit 10

    Vond u dit antwoord nuttig?

  15. Milan D Member
    Reactie geplaatst op: 07-11-2016 om 09:37

    Sheared account gebruiker hier.
    Mijn mails krijgen een score van 2,1/10 via http://www.mail-tester.com/

    Heb reeds in het verleden gemaild naar de helpdesk maar kreeg zo'n standaar antwoord. Nu opnieuw gemaild. Even afwachten.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  16. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-11-2016 om 10:39

    Hallo,

    U kunt de link naar het resultaat toesturen naar support@versio.nl, dan laten wij u weten hoe u de score kunt verhogen.

    Bij voorbaat dank.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  17. jordivn Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2016 om 01:09

    Google bied mogelijkheid info te krijgen over je domein.
    Hiervoor moet je je domein aanmelden bij
    https://postmaster.google.com
    Na een aantal mails kan je dan de gegevens zien in de deskbord

    Vond u dit antwoord nuttig?