1. Rody Korthout Member

.eu domein

Topic geplaatst op: 04-04-2014 om 16:32

Ik heb het volgende probleem.
    Ik heb geprobeert om een .eu domein te verhuizen naar Versio waarbij ik aangeef dat ik de EPP code later in voer omdat ik die nog niet heb.
    Met .eu domeinen schijnt het zo te zijn dat waneer de nieuwe registar wat in dit geval Versio is een domein aanvraag in dient bij de registry dan wordt automatish een authorisatie code verstuurd naar het e-mail adres die op dat moment als registrar in de whois gegevens staat.

Probleem is nu dat de oude domein registrar de hosting gestopt heeft en dat de website dus niet meer online is, het gaat hier om een bedrijfs website dus dit moet snel opgelost worden!!!

Ik heb het domein opnieuw ter verhuizing aangevraagt, het gaat om hoxel.eu

Gr, Rody

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-04-2014 om 19:02

Enkel de huidige registar kan je een EPP code vrijgeven. Deze wordt niet automatisch verzonden wanneer er een verhuizing gestart is. 

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rody Korthout Member
    Reactie geplaatst op: 04-04-2014 om 19:30

Onderstaand is wat mjin klant van de registrar per mail ontvangen heeft van de registrar waar het domein nu is geregistreerd.

-------------------------------------------------------------
    Beste Heer ******,

U zult de transfer code automatisch per e-mail toegezonden krijgen door de registry op het moment dat de nieuwe registrar de transfer indient. We kunnen u hier dan ook niet verder mee helpen, aangezien wij niet de nieuwe registrar zijn.
    -------------------------------------------------------------

Rody

4. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-04-2014 om 19:33

Rody,

Dit is niet wat op Eurid.eu staat zie hieronder:

Verhuis uw .eu-domeinnaam (transfer)

.eu-domeinnamen kunnen verhuisd worden naar een nieuwe registrar al dan niet met een wijziging van de domeinnaamhouder. Voor transfers is een transfer autorisatiecode vereist.

Om uw domeinnaam te verhuizen naar een nieuwe registrar:

Vraag een autorisatiecode aan bij uw huidige registrar. Om na te gaan wie uw registrar is, kunt u de domeinnaam opzoeken in de WHOIS-database. De naam van uw registrar vindt u in het zoekresultaat, onder de hoofding “Registrar”.

Bezorg de autorisatiecode aan uw nieuwe registrar.

Uw nieuwe registrar zal de transfer van uw domeinnaam verwerken.

Bron: http://www.eurid.eu/nl/eu-domeinnaamhouders/verhuis-uw-eu-domeinnaam-transfer .

5. Rody Korthout Member
    Reactie geplaatst op: 04-04-2014 om 19:37

Ja precies, dat is wat ik ook verwacht had.
    Ik ga de huidige provider nog eens even op de vingers tikken.