1. Bart Den Hoed Member

Mail doet het niet

Topic geplaatst op: 30-03-2014 om 19:58

Hallo,

Ik heb een webhosting en een aantal domeinen. Ik gebruik hierbij ook de webmail en deze deed het goed op server 111. Omdat deze erveel uit lag ben ik naar 118 gegaan. Gehele backup overgezet incl de webmails. 

Ik stuit nu op een probleem, ze doen het niet meer goed. Ik kan perfect inloggen maar als ik een mail wil sturen of wil ontvangen lukt dit meestal niet. De mails worden wel verzonden maar komen niet aan en andersom. Af en toe kan ik wel mails verzenden die aankomen en ontvangen. 

Waar kan dit mee te maken hebben? Erg vervelend dus hoop dat iemand een oplossing heeft!

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 03:18

Hallo, er zullen mogelijk nog oude DNS records staan in het DNS management in DirectAdmin. Je kan het DNS management even aanzetten op deze manier: http://www.versio.nl/9-hoe_zet_ik_dns_management_in_directadmin_aan.html Nadien kan je de oude NS records verwijderen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bart Den Hoed Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 07:51

Hoe weet ik wat de oude DNS records zijn en wat de nieuwe zijn?

4. Jurgen Dion De Clercq Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 08:28

Zelfde probleem hier maar dan zonder de server verhuizingen. 

Het probleem is afgelopen weekend ontstaan. 

5. Sebastiaan Van Dijken Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 11:50

ook ik heb hier last van op server 118 ik heb al een ticket aan gemaakt maar nog niks gehoord

6. Bart Den Hoed Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 11:51

Hopelijk horen we hier dan snel iets van!

7. Chris De Klerck Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 14:59

Dit komt omdat er nog oude NS records vermeld staan in uw directadmin dns beheer. 

Login op directadmin en ga naar dns control. Als u dit niet ziet dan volgt u http://versiopedia.nl/index.php/DNS_management_is_niet_beschikbaar_in_mijn_DirectAdmin_account . nadat dit is aangezet verschijnt DNS control in uw directadmin tussen alle opties.

U ziet in de dns template 2 NS records staan. op server 118 moeten deze de volgende waardes hebben:

uwdomein.nl NS ns1-118.axc.nl
    uwdomein.nl NS ns2-118.axc.nl.

Als u dit heeft aangepast dan wacht u 1 tot 4 uur af. Hierna moeten deze problemen voor u zijn opgelost.

8. Bart Den Hoed Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 15:01

Als dat zo zou zijn zou hij het toch helemaal niet doen lijkt mij? Alleen hij deed het het ene moment wel en het andere niet dat is toch wel een beetje raar?

Volgens mij heb ik het nu goed gedaan aangezien ik nu ook me oude verstuurde emails weer binnen kreeg.

9. Sebastiaan Van Dijken Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 15:03

Maar als een andere klant een import doet met de verkeerde/ oude nameservers heeft iedereen daar dan last van.

ik heb altijd al op deze server gezeten en geen backup geimporteerd maar had er wel last van

10. Bart Den Hoed Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 15:20

Oke vervelend. 

Hij doet het nu iniedergeval wel weer. Ik weet niet of ik het goed heb gedaan, maar in mijn klantenpaneel had ik de nameservers al goed staan. Ik heb DNS management aangezet en toen weer uitgezet, daarna de nameserver weer ingevoerd want die stonden er niet meer.

Nu dat alles het weer doet lijkt mij dat voldoende, of moet ik nog andere acties ondernemen?