1. Nviinet Member

Input/output errors Cloudbox

Topic geplaatst op: 29-03-2014 om 11:42

Goedendag,

Via deze weg wil ik vragen of er meerdere mensen met input en output fouten op zijn/haar Cloudbox. Ik heb nu al ruim een dag geen e-mail meer op bepaalde accounts, sommige bestanden lijken beschadigd te zijn, ik kan geen backups meer maken vanuit DA, kan bepaalde bestanden niet verwijderen via SSH en ga zo maar door. 

Na wat Googlen kom ik eigenlijk telkens bij hetzelfde uit: hardeschijven zijn kapot.

Het probleem onstond donderdag al, na klachten van klanten besloten contact op te nemen met versio voor een fix. Ik kreeg de klachten dat mensen ineens weer mail binnenkregen die ze al hadden en dat bepaalde e-mail juist weer weg was. Ook werden er problemen geconstateerd met verschillende website bij het uploaden van bestanden.

Ik zou versio middels deze weg verzoeken met spoed contact met mij op te nemen of het probleem beter onder de loep te nemen, in de logs zijn genoeg redenenen om verder op de zaak in te gaan. Na een e-mail kreeg ik de mededeling dat de VPS gerstart zou zijn, dit maakte geen enkel verschil.

Gelieve zo spoedig mogelijk hier aan te werken.

Met vriendelijke groet,

N Eshuis

2. Stephan Verrips Member
    Reactie geplaatst op: 30-03-2014 om 20:35

Hoi N Eshuis,

Ik heb zelf geen ervaring met een VPS van versio, wel met andere VPSSen. Input/output geeft toch aan dat iets goed fout zit. Wellicht kun je de server opnieuw opzetten na het maken van een backup (ik weet niet of dat mogelijk is). Hou er rekening mee dat de backup ook beschadigd gemaakt wordt als het uberhaupt al lukt.

Stephan

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 20:54

Op welke node zit jij met je VPS?

4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2014 om 23:23

Heb je al geprobeerd om je schijven te migreren naar een andere LUN? op de storage servers zijn verder geen problemen aanwezig of schijfproblemen.