1. Bergie Member

Email koppelen aan externe domeinnaam

Topic geplaatst op: 24-03-2014 om 11:12

Stel ik heb voor een klant hosting aangevraagd en deze gekoppeld aan het domeinnaam 'website1.nl. Is het dan ook mogelijk om een externe domeinnaam (die bij een andere host geregistreerd staat zonder hosting), bijv 'website2.nl' te koppelen aan een email account?

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-03-2014 om 15:27

Ja, je dient daarvoor het domein en de email adressen aan te maken in directadmin. Ook dien je onder die domeinnaam bij de andere registrar staat dan de DNS records in te stellen zodat de mail word afleverd op het hosting pakket.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bergie Member
    Reactie geplaatst op: 28-03-2014 om 12:47

Beste Alex,

Bedankt voor je hulp. het domein van website1.nl is inmiddels gekoppeld aan de versio server/website. Check.

het andere domein (website2.nl) moet gebruikt worden voor de mail, maar mag tegelijkertijd ook een redirect bevatten naar het eerste domein voor het geval mensen dat domein intypen.

Ik vraag me dan ook af hoe ik dit het beste kan instellen in het dns beheer. Zie afbeelding van dns beheer van domein2.nl https://dl.dropboxusercontent.com/u/5239583/yourhosting%20dns.JPG

4. Bergie Member
    Reactie geplaatst op: 01-04-2014 om 09:51

bump

5. Bergie Member
    Reactie geplaatst op: 01-04-2014 om 10:41

Bij Yourhosting heb ik 3 mx records, ik snap alleen niet goed wat ik hier nou moet invullen, bij andere domeinen/hosting staat er bijv:

'ns234.axc.nl.'

'mail.domein.nl' Deze kan ik niet instellen, dan krijg ik de foutmelding "Omdat niet toegestaan is een MX record naar een CNAME te laten verwijzen kun je dit record niet aanmaken als een CNAME."

'fallback.axc.nl' bij een mx20 record bijvoorbeeld als fallback...

6. Bergie Member
    Reactie geplaatst op: 01-04-2014 om 11:03

Het is me gelukt om nog een aantal wijzigingen door te voeren.. Helaas snap ik nog steeds niet 100% wat hier nou moet staan.. Het werkt momenteel nog niet (mogelijk moet ik even wachten tot instellingen verwerkt zijn)

Huidige instellingen zijn https://dl.dropboxusercontent.com/u/5239583/yourhosting%20dns2.JPG

7. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-04-2014 om 21:13

De Fallback mail server kan je niet gebruiken omdat de domein niet bij ons is geregistreerd. Verander alle CNAME records welke je hebt naar A records als dit een IP bevat. Lijkt er op dat ook je mail MX 10 niet goed is. Zorg dat er een A record aanwezig is met mail.naam.nl A IP-van-onze-server  en een MX 10 record met domein.nl MX 10 mail.naam.nl .

Daarna zou het moeten werken. Mocht je er niet uit komen, kan je bij hostnet niet nameservers aanpassen? Als je deze insteld naar die van ons neemt directadmin direct de juiste gegevens over.