1. Olof Ensing Member

Domein met webhosting forwarden en email

Topic geplaatst op: 23-03-2014 om 11:25

Hoi,

Ik heb een webhosting abonnement en en domein naam bij jullie. Wat ik wil is het volgende:

1. Mijn domein redirecten naar een externe site (linkedin pagina). Dat is gelukt door DNS beheer aan te zetten en dan een redirection aan te maken voor www.domein.nl en voor domein.nl

2. Mijn mail wil ik doorsturen naar mijn gmail. Dir heb ik gedaan via directadmin en dan een forwarder configureren. Als ik een mail vanaf mijn gmail account stuur naar het geforwarde adres komt dat keurig aan in gmail. Echter alle andere mail van welk adres dan ook komt niet meer aan. Ik heb het volgende geprobeerd:
    - Domein redirection uitgezet
    - Mailbox via directadmin weggegooid (in de hoop dat dan enkel de forwarder werd gebruikt)
    - mail forwarden naar een andere provider dan gmail. Zelfde resultaat
    - Bij DNS beheer de MX records weggegooid

Allemaal heeft het geen zin. Ik krijg nu ook onderstaande melding met enige regelmaat. Berichten worden vertraagt. Maar komen uiteindelijk niet aan,

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
    The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=7720
    [(10) mail.domein.nl. [159.253.0.110]:25: Connection refused]
    [(20) fallback.axc.nl. [159.253.0.159]:25: No route to host]

2. Olof Ensing Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2014 om 11:43

Ook heb ik geprobeerd om de MX records van Google op te nemen in DNS beheer.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-03-2014 om 21:14

Hallo, in het DNS beheer dien je het IP 159.253.0.110 te wijzigen in het IP van je eigen hosting pakket voor het mail, pop en smtp DNS record.

De MX records dienen te blijven staan. Het beste is het DNS beheer even uit te zetten en opnieuw aanzetten zodat alle DNS records weer worden aangemaakt, nadien kan je alles correct instellen.

4. Rekked Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2014 om 22:17

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met het forwarden van de e-mail. En krijg geen advies dat me verder helpt van Versio. Kun je me op de hoogte houden van jouw oplossing?

5. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2014 om 23:49

Je gebruikt verkeerde DNS voor je mail record:

(10) mail.domein.nl. [159.253.0.110]:25: Connection refused]

Je dient het A record van mail te veranderen naar het IP van de server waar de mail afgehandeld wordt. Als de mail extern wordt gedaan voor dit domein dan moet je in directadmin ook "use local server" uit zetten onder MX records.