1. stefaanc Member

Rare record aanmaak subdomein

Topic geplaatst op: 09-01-2012 om 14:22

gisteren had ik het niet aan de hand maar vandaag wel. als ik een subdomein aanmaak komt er in de dns record een A record met www.subdomein. dus als je een subdomein genaamd vak hebt komt daar A www.vak wat maakt dat je website van je subdomein niet te bekijken is op het internet. ik had een mail gestuurd maar daar begrepen ze mij niet, ik moest wachten maar ik vind het maar raar dat er automatisch een record wordt aangemaakt die daar niet hoort te zijn. als je de A www.subdomein verwijderd is je website van je subdomein dus wel zichtbaar op het internet. mensen die geen toegang hebben tot het dns verkeer is dit wel een vervelende zaak

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-01-2012 om 16:51

Hoi stefaanc,

Als je een subdomein aanmaakt dan is het normaal dat daar vervolgens een A record voor gemaakt wordt. Anders zal je subdomein niet werken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. stefaanc Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2012 om 08:36

Hoi, het is in orde maar ik krijg vaker dat ik een subdomein aanmaak ik een dns probleem krijg, nu weer eentje , ik krijg dit
    Deze webpagina is niet beschikbaar
    De server op www.dakwerker.urg.be kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.
    Hier zijn enkele suggesties:
    Laad deze webpagina later opnieuw.
    Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
    Controleer uw DNS-instellingen. Neem contact op met uw netwerkbeheerder als u niet zeker weet wat dit betekent.
    Probeer het voorspellen van het netwerk uit te schakelen door deze stappen te volgen: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Voorkeuren > Geavanceerde opties en verwijder het vinkje bij 'Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren'. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, raden we u aan dit selectievakje weer aan te vinken voor betere prestaties.
    Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
    Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar Applicaties > Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > Proxy's en verwijder de vinkjes bij proxyservers die zijn aangevinkt.

heb de stappen al ondernomen dat ze voorgesteld hadden, maar niets dat helpt, de dns ziet er normaal uit

groetjes

stefaan

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-02-2012 om 21:36

Jouw website is zichtbaar op dit adres...