1. Marlies Van Den Nieuwendijk Member

Disk space en system quotas

Topic geplaatst op: 27-02-2014 om 02:33

Mijn diskspace (1500 MB) is overvol. Ik heb het teveel aan back-ups verwijderd. Als ik mijn details bekijken, gebruiken mijn 2 website samen iets meer dan 500 MB, dus daar ligt het niet aan. System Quotas gebruik 1,49 GB, dus bijna alles. Wat is dit laatste? Kan ik hier iets aan verminderen? B.v.d.

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-02-2014 om 13:53

Beste,

Dit komt omdat er backups van installatron aanwezig zijn en ook backups die binnen directadmin gemaakt zijn.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marlies Van Den Nieuwendijk Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2014 om 21:41

Bedankt voor je reactie. De oudste backups in installatron heb ik verwijderd.
    In admin staat er ook maar 1. Is het nodig om ze beiden te bewaren? En als ik een aparte back up maak via een plugin en die op mijn eigen computer zet, zijn die andere dan nog noodzakelijk? B.v.d.

4. Marlies Van Den Nieuwendijk Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2014 om 03:30

Ik heb flink opgeruimd, maar diskspace verminderd niet. Wat me wel opvalt is dat de automatische back-up het wel weer doet. Eerder kreeg ik de melding dat er geen ruimte was. Maar de melding bij diskspace staat nog steeds in het oranje. Ik snap er niets van.

5. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2014 om 18:20

Ik heb dit probleem dus ook en alle backups zijn weg. Nu wil ik een backup maken naar Dropbox maar ook dan krijg ik errors.

Mijn system quotes staat op 5,1 GB. En dat is echt onmogelijk!!

Dus graag een antwoord hoe we dit kunnen verlagen!!

6. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2014 om 23:49

Als er systemquota's in directadmin staan, maak dan een ticket aan via het klanten paneel onder "uw helpdesk tickets" geef dit aan + directadmin username dan ruimten wij uw system quota's op. 

7. Marlies Van Den Nieuwendijk Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2014 om 01:13

Bij mij gaat het inmiddels goed. Ik zorg er voor dat er in direct admin en dashboard maximaal 1 back-up staan. Ik verwijder de oudste regelmatig. Ik heb momenteel 2 websites. Het lijkt er op dat het even duurt voordat de diskspace balk is aangepast. Maar de gebruikte ruimte komt nu overeen met de grootte van mijn websites.

Het lukt mij echter niet om te updaten naar WP 3.8.2 en 3.8.3. Maar dat is weer een ander topic.

8. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2014 om 13:40

Hier is het nu ook im orde met die quotes, maar een backup maken naar dropbox lukt niet. Maar daar heb ik een andere topic voor aangemaakt.

9. Borissimo Member
    Reactie geplaatst op: 09-02-2016 om 18:30

Ik heb hetzelfde! Mijn disk space is ook niet minder geworden nou ik de backups heb verwijderd!?? :-S
    Kunnen jullie dat bij mij ook fixen aub? :-)

10. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-02-2016 om 19:04

Via "uw helpdesk tickets" kunt u dan een ticket aanmaken, geef dan door dat u de system quotas wilt bijwerken inclusief uw directadmin accountnaam.

11. Gerda Stasse Member
    Reactie geplaatst op: 20-07-2016 om 09:09

We krijgen opeens de melding dat de diskspace vol raakt. Echter het vreemde is dat wij vanaf mei geen aanpassingen meer op de sites gemaakt hebben en we dus niet begrijpen hoe het mogelijk is dat deze ruimte opeens vol raakt.
    Het is in direct admin ook niet mogelijk om een backup te maken en terug te zetten ze staan niet meer in het lijstje wat normaliter aanwezig is.
    We hebben overbodige foto's enz opgeruimd maar dat is in de diskspace niet te zien.

Hieronder staan een aantal oplossingen van andere gebruikers echter je moet dan wel weten waar je moet zoeken om zaken op te ruimen. Bestaat er een handleiding waarin staat waar je zaken kunt opruimen bv backups enz.

12. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-07-2016 om 13:45

Hallo Gerda,

U kunt dit beter even aankaarten via een ticket, dan kijken wij het voor u na.

Bij voorbaat dank.