1. Co Van Diepen Member

Mail verhuisd niet mee en site wisselt

Topic geplaatst op: 23-02-2014 om 08:58

Hallo allemaal,

Ik ben de wanhoop nabij. Twee van mijn emailadressen waren gaan spammen. Helaas niet op kunnen lossen dus gekozen voor verhuizen van server. Vrijdag in werking gesteld.

Alleen backup van email overgezet en op nieuwe server geplaatst. Mijn twee wordpresssites geheel nieuw opgebouwd omdat daarin de lek zou kunnen zitten.

Vervolgens nameservers aangepast en daarna begint het helemaal te spoken:

Website A is keurig bereikbaar via nieuwe server, maar website B (andere domeinnaam) wisselt steeds. De ene keer krijg ik de nieuwe dan weer de oude. Meerdere keren DNS ingesteld.

Mail blijt van alle domeinen op de oude server terecht komen. Die kan ik alleen via ip/webmail bereiken of via domeinB/webmail als ik weer de oude versie voor mijn neus krijg. Mail gaat maar niet naar nieuwe server.

Zojuist in directadmin op de oude server website B eruit gegooid. Misschien lost dat het op of het gaat wisselen tussen bestaat wel en bestaat niet.

Hoe krijg ik nou de mail naar de nieuwe en site B blijvend beriekbaar op nieuwe ip?

2. Co Van Diepen Member
    Reactie geplaatst op: 23-02-2014 om 09:00

En sorry verhuisd moest natuurlijk zijn verhuist.....

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Arie Hamerpagt Member
    Reactie geplaatst op: 24-02-2014 om 10:14

DNS kan tot 24 uur nodig hebben om overal bijgewerkt te worden. Dikke kans dat je (al dan niet zonder het te weten) meer dan één DNS server gebruikt om je websites te bezoeken. De ene is wel bijgewerkt, de ander niet. Is een kwestie van tijdl.

Vond u dit antwoord nuttig?