1. Yuri Member

Email usage and Max usage

Topic geplaatst op: 21-02-2014 om 02:58

De DirectAdmin interface is gewijzigd. Eerder konden we per e-mail account zien hoeveel MB er al gebruikt was . Nu is alleen het maximum nog maar te zien. Is er een andere (nieuwe) manier om per e-mail account te zien hoeveel MB er gebruikt is ?

Of is het een bug die nog opgelost gaat worden ?

Wij checken de usage zo nu en dan en stellen aan de hand hiervan het maximum per gebruiker steeds bij.
    Hoop dat iemand hier iets op weet....

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2014 om 23:54

Beste Yuri,

In directadmin onder e-mail accounts kan je alsnog zien hoeveel MB er per welk account gebruikt is.

Wesley.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Yuri Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2014 om 03:23

Dag Wesley,

Onder e-mail accounts kan ik zien wie er mailtjes gestuurd heeft en hoeveel. Verder kun je per mailtje zien hoe groot deze is. Dit is dan alleen van de lopende maand. 

Ik kan niet zien of de usage van een e-mail account al bijna zijn maximum heeft bereikt. Dit kon eerder wel.

M.a.w. ik kan nu dus niet zien hoe 'vol' een mailbox al zit. Wellicht toch nog een andere manier mogelijk ?

Gr. Yuri

4. VibePro Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2014 om 17:30

Ik heb hier ook behoefte aan. Is hier al iets over bekend?

5. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-02-2014 om 18:06

Beste,

Als je kijkt onder e-mail accounts zie je achter het account een usage staan, dat is hoeveel het mail adres verbruikt.

Wesley.

6. VibePro Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2014 om 18:09

Beste Wesley,

Zoals ook aangegeven door Yuri is dat niet waar. In ieder geval niet op mijn account. Er staat alleen Max usage en dat is dus het maximum dat het account mag gebruiken. Op mijn account draait DirectAdmin 1.44.0

Mvg,

Harm

7. Kevin De Groot Member
    Reactie geplaatst op: 04-03-2014 om 14:06

Ik heb hier ook behoefte aan op korte termijn.

8. Yuri Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2014 om 16:10

Inmiddels bijna een maand later. Status is nog ongewijzigd. 

Achter e-mail account staat alleen de Max. usage , niet hoeveel er al is verbruikt.

Als je bovenin het scherm op "E-mail Usage"  drukt, krijg je de grootte van de mailtjes van alle e-mail accounts van het betreffende domein te zien. Dit is verder niet te downloaden en gaat ook niet verder terug dan 1 maand. 

Leuk om te zien wie de 'high-score' van de week of maand heeft, maar voor het beheren van de quota niet bruikbaar. Komt er binnenkort een oplossing ? Of weet iemand een andere manier ?

Groet,

Yuri

9. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-03-2014 om 00:22

Als je dit in directadmin niet ziet mail dan even naar support@versio.nl + directadmin username en een domein/mail account zodat we dit kunnen controleren.

10. Yuri Member
    Reactie geplaatst op: 19-05-2014 om 15:22

Contact opgenomen met helpdesk over dit item. Er schijnt een bug in Directadmin te zitten, waardoor ze deze functie uit hebben moeten zetten. Schijnt ook niet meer terug te komen. Begint binnenkort een reden te worden om een andere host te zoeken.....

11. jopvanraaij Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2015 om 08:59

Ik heb ook behoefte aan deze optie. Jammer dat het niet terugkomt. Het is op dit moment dus ook nog niet opgelost.

Bedankt voor de update Yuri, dan is tenminste duidelijk wat de situatie is.

12. Yuri Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2015 om 09:34

@jopvanraaij,

Inmiddels heeft een collega een workaround gevonden. Kan in webmail (roundcube) bij settings klik op manage folders. Dan klik op een folder (bijv. inbox) , en dan klik op: Click to get folder size.
    Zo kun je per folder de MB's krijgen en dit zelf optellen.
    Is wat omslachtig , maar werkt in ieder geval.

13. jopvanraaij Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2015 om 11:17

@Yuri Bedankt voor de tip!