1. Jeroen12 Member

Subdomeinen op DA Cloudbox

Topic geplaatst op: 17-02-2014 om 18:58

Op mijn cloudbox heb ik CentOS met een standaard DirectAdmin installatie. Voor de domeinen gebruik ik nu de nameservers van Versio. Hoe krijg ik het simpelst subdomeinen aan de praat?

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2014 om 19:35

Beste Jeroen,

Je dient dan in de DNS zone een wildcard aan te maken bijvoorbeeld:

* A IP-VAN-CLOUDBOX 

Als je dit ingesteld hebt zal het 4 tot 24 uur maximaal duren voor dit correct gaat werken en het via de cloudbox loopt.

Wesley.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bernard Heinse Flokstra Member
    Reactie geplaatst op: 03-03-2014 om 19:06

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de DNS via je cloudbox te laten lopen. Dan regeld DA dit soort zaken vanzelf voor je als je een subdomain aanmaakt. Enige is dan wel dat je cloudbox aanbevolen 2 IP adressen moet hebben. 

4. Jeroen12 Member
    Reactie geplaatst op: 04-03-2014 om 12:23

Ondertusen heb ik de wildcard toegevoegd en werkt dit prima met alle subdomeinen die ik aanmaak bij DA. DNA via de cloudbox kan natuurlijk, maar ik wil maar 1 ip-adres gebruiken.

5. NLZ13 Member
    Reactie geplaatst op: 04-03-2014 om 20:36

Waar staat je domein naam geregistreerd? Je kan normaal bij je DNS registrar een nameserver koppelen of DNS records invullen. Wanneer je de mogelijkheid hebt om je DNS in te voeren zou je ook hier het wildcard record (+andere records) kunnen aanmaken naar het IP van je server.

Op deze manier heb je dus ook slechts 1 IP adres nodig voor je server.

6. picel28 Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2015 om 22:39

Wesley, als ik zou doen wat jij zegt, kunnen resellers dan zelf ook subdomeinen aanmaken voor de users? Of moet er per reseller domein een wildcard worden ingesteld? Hoe zit dit precies?

7. Bernard Heinse Flokstra Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2015 om 23:52

Picel28, de optie door Wesley aangegeven moet op ieder indivudueel domein worden toegepast. Een reseller kan dus zeker wel voor zijn/haar klanten zelf subdomeinen aanmaken maar alleen als jij voor het domein waar het over gaat al een wildcard hebt aangemaakt in de DNS zone.