1. Bart Van Hooff Member

TXT record invoegen op DNS beheer?

Topic geplaatst op: 17-02-2014 om 14:31

Beste,

Ik gebruik Google Apps onder mijn domein-naam en dit werkt allemaal erg goed. Behalve dat wanneer ik mail verstuur deze als spam wordt gezien. Bij Google zeggen ze dat ik gebruik moet maken van DKIM. Google zegt dat ik alleen een TXT-record in mijn DNS beheer in moet voegen met een bepaalde waarde en een naam. Ik heb dit gedaan en na 48 uur start de authenticatie (om deze record uit te lezen bij Google) nog altijd niet. Als via andere websites mijn DNS records uitlees zie ik deze TXT-record ook gewoonweg niet.

Iemand mij iets meer te vertellen hierover?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bart van Hooff

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2014 om 19:37

Beste Bart,

Als je dit in het klanten paneel doet dien je er zorg voor te dragen dan het subdomein van het txt record wel volledig in gegeven is in het dnspaneel. Dus subdomeingoogle.eigendomein.nl TXT etc. 

Wesley.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Willy Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2016 om 11:17

Ik heb zelf ook een DNS TXT probleem.

Natuurlijk vooral omdat ik een beginner ben op dit vlak

Dit staat standaard vermeld in het DNS beheer
    "v=spf1 a mx ip4:159.253.0.110 a:spf.spamexperts.axc.nl ~all"

Om een https certificaat te registreren dien ik de website "Tsm001.be" in te geven.

Hoe doe ik dat.

Alvast bedankt.
    Willy Hermans

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-03-2016 om 11:32

Hallo,

een SSL certificaat heeft niets te maken met het TXT record. Het TXT record heeft te maken met het versturen van mail. Voor het installeren van een SSL certificaat hoeven er geen records aangepast of toegevoegd te worden.