1. Pim Knops Member

Domeinnaam koppelen aan VPS lukt niet

Topic geplaatst op: 07-01-2012 om 20:56

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een domein dat ik gekocht en geregistreerd heb bij Webreus te koppelen aan mijn CentOS VPS met DirectAdmin. Ik heb in DirectAdmin een user aangemaakt en vervolgens bij Webreus de nameservers voor het domein aangepast naar de nameservers die DirectAdmin in de email stuurt (ns1.a.nl en ns2.a.nl). Daarnaast pas ik alle DNS records waarin een IP adres voorkomt aan naar het IP adres van mijn VPS.
    Na 1 a 2 uur lukt het inderdaad om mijn VPS via de domeinnaam te bereiken, en ook pingen naar de domeinnaam gaat goed. Helaas gaat het na verloop van tijd mis: de website is via de domeinnaam niet meer te bereiken, en ook niet meer te pingen. Als ik via network-tools.com de (non-cached) DNS records opvraag krijg ik dit terug:
    "Attempt to get a DNS server for domein.nl failed: domein.nl The query returned a server failure".

Een andere domeinnaam die bij Versio is geregistreerd komt wel gewoon goed aan, en blijft het na verloop van tijd ook gewoon doen. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat dit ook met mijn Webreus domein kan?

Alvast bedankt!

Reageer
  2. Er zijn nog geen reacties.