1. Maxim Ronsse Member

Enkele vragon over VPS

Topic geplaatst op: 07-01-2012 om 18:41

Beste,

ik heb momenteel een server draaien (een website en een online spel), maar dat verbruikt natuurlijk een hoop energie en het zou goedkoper zijn om een VPS te kopen/huren.

Nu vroeg ik me dit af:
    -is het beheren van een VPS hetzelfde is als het beheren van een fysieke server.
    -is het mogelijk om online games te laten draaien op een VPS en mag dat?
    -kan je meerdere poorten openzetten op een VPS?

groeten
    Ronsse Maxim

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2012 om 20:42

Er is nagenoeg geen (merkbaar) verschil tussen een fysieke server en een VPS voor zover ik weet. Zou niet weten waarom je geen games zou mogen draaien, toch zou ik support even mailen over mogelijke beperkingen. Ik vraag me bijv. af of ze een garantie over de ping tijden kunnen geven, voor sommige games kan dat belangrijk zijn als je snelle reactietijden wilt. Standaard zit er geen firewall op een VPS en staan alle poorten gewoon open. Je moet dus zelf even een firewall er op zetten en configureren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RdV Member
    Reactie geplaatst op: 09-01-2012 om 20:28

Ik gebruik zelf regelmatig virtuele machines, maar sommige kritische toepassingen kunnen niet draaien in een virtuele omgeving. Bijvoorbeeld mijn VoIP server vereist hardware timing. In een virtuele omgeving is deze timing nooit te garanderen en kunnen er "gaten" vallen in beschikbare CPU tijd. Een telefoongesprek met meerdere deelnemers kun je direct merken dat er dan haperingen zijn. Dus als je een spel wilt draaien wat kritische timing vereist, moet je eerst even zoeken op het internet of dit spel wel in een virtuele omgeving gehost kan worden.

Vond u dit antwoord nuttig?