1. Manolito Schaeken Member

WordPress Contact Forms by Cimatti

Topic geplaatst op: 15-02-2014 om 11:08

Hallo mensen,

Ik krijg het genoemde contact form niet werkend. Ik heb de hosting bij Versio maar mijn mail zit bij Office 365.
    Kan iemand mij aangegeven wat er nu in het DNS/MX van het Direct Admin paneel gezet dient te worden om dit werkend te krijgen. De mail vanuit het contactformulier komt helemaal niet aan.
    Er is al van alles geprobleerd, mail door Versio server, extern IP etc. Ook andere contact formulieren werken niet dus vermoedelijk een instelling binnen de hosting.

2. Dennis Aries Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2014 om 08:53

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn mail wordt elders gehost en mail vanuit de website moet ik nu via een omweg (doorsturen via een gmail-account) naar mij toe laten sturen. 

Dit was goed werkbaar ware het niet dat mail vanuit één van de andere domeinen (die door Versio gehost worden) naar mijn domein ook niet aankomen.

Wat moet er ingesteld worden om dit werkend te krijgen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Manolito Schaeken Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2014 om 12:37

Hallo,

Ik heb na veel zoeken en proberen de WP-Mail-SMTP plugin geinstalleerd en ingesteld en daarna werkte alles naar behoren. Het is een work around maar in ieder geval werkt het nu. ;-)
    Suc6 ermee.

4. Dennis Aries Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2014 om 12:42

Het probleem wordt veroorzaakt doordat de mail afgehandeld wordt op de server van Versio waardoor deze niet meer naar buiten gaat. Dit is eenvoudig op te lossen door de volgende handelingen uit te voeren:

Bij je webhosting/reseller-pakker, zet bij de 'Overige Opties' DNS Management Aan. Hierdoor krijg je bij de DirectAdmin extra opties.

Log in op je DirectAdmin en klik op 'MX Records' en zet het vinkje uit bij 'Use this server to handle my emails.'

Vervolgens opslaan en de mail wordt gelijk naar buiten gestuurd.

Dennis

5. Pim Van Galen Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2015 om 13:38

Hoi Dennis,

ik heb jouw stappen genomen, maar de mail wordt nog steeds niet doorgestuurd vanaf mn Wordpress site.

Moet ik er even op wachten of zou het gelijk moeten werken?

Pim