1. FlexiFlyer Member

CMS heeft 777 op public_html nodig

Topic geplaatst op: 07-02-2014 om 15:22

Hoi allemaal,

Ik heb het CMS Perch geïnstalleerd. Werkt allemaal super. Alleen als ik in het CMS nieuwe pagina's wil aanmaken krijg ik de melding dat public_html niet beschrijfbaar is. De rechten op public_html staan dan op 755. Verander ik deze naar 777 dan lukt het wel.

Het lijkt me niet slim om public_html naar 77 te zetten, of wel? Maar… hoe kan het dat het CMS niet genoeg heeft aan 755? Ik heb de files via FTP geupload. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-02-2014 om 16:14

Je kunt de website in php-5.4 modus draaien. Op deze manier krijg je geen problemen met rechten. Voeg het volgende toe aan uw .htaccess file:

<FilesMatch "\\.php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

Als je nu een error krijgt dan kun je deze error opzoeken via directadmin onder "Statistics and logs". Hier kun je dan de apache errors inzien. Als het een rechten probleem is kun je deze rechten resetten via de filemanager van directadmin. Is de error je niet bekend dan kunt je deze naar ons doorsturen.

Ook dienen de rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html

Vond u dit antwoord nuttig?

3. FlexiFlyer Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2014 om 16:39

Hoi Alex,

meteen even getest en het lijkt te werken. Super! Ik ga nog even verder testen. Bedankt voor de snelle reactie.

4. Max Bartosik Member
    Reactie geplaatst op: 22-10-2014 om 21:31

Waarom worden er bij een nieuwe wp instalatie de 777 rechten aan mappen gegeven i.p.v.755 en waarom 666 i.p.v.644 aan files?
    Kan dat bij de installatie niet meteen gedaan worden.

5. jolarti Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2014 om 11:13

Mee eens (met de laatste suggestie van Max).
    Ik heb hetzelfde probleem bij Wordpress en ik vind het nógal wat om alle bestanden en mappen na te moeten lopen op hun permissions.
    Ik word steeds minder blij van de servers van Versio...

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2014 om 11:35

Gebruik de php versie 5.4, welke onder suPHP draait.
    Geen enkel probleem met permissions.

Het enige probleem is wanneer je via installatron installeert.
    Handmatig uploaden naar je public_html
    .htaccess aanpassen (bij die paketten zit vaak al een htaccess) met de addhandler.

database aanmaken in directadmin, onthoud inloggegevens

install opstarrten van bv wordpress, en je zult zien dat bij de check alles beschrijfbaar is.

Heb dit op deze manier al 10tallen keren gedaan, nooit geen rechten problemen gehad.
    Misschien in DA reset owner recursive uitvoeren.

Met eigen scripts met upload mogelijkheden ook nog nooit rechten problemen gehad.

7. Max Bartosik Member
    Reactie geplaatst op: 25-10-2014 om 16:08

Ik draai al in php5.4 en het gaat er niet om dat ik problemen heb met de permissie's maar de mappen worden allemaal gechemod in 777 i.p.v.755 en files in 666 i.p.v.644.
    Waarom niet meteen in de juiste chmod's via installatron?
    Installatron hoort het meteen goed te doen en niet via via alles weer goed te krijgen.