1. AC Member

Domeinnaam loskoppelen van mijn reseller

Topic geplaatst op: 07-01-2012 om 00:44

Ik heb gisteren een reseller hosting account aangeschaft. Daarna heb ik het domein www.bandenbazaar.nl geregistreerd, ook via Versio. Dit is een domein voor een klant.

Ik wil een user aanmaken in directadmin voor deze gebruiker, zodat als hij aanmeld alleen als "user" in zijn eigen omgeving komt.

Het lukt mij wel om een nieuwe gebruiker aan te maken, maar als ik daarin vermeld dat het gaat om domein bandenbazaar.nl, krijg ik de melding dat deze al bestaat. Dat klopt, maar ik heb hem niet zelf gekoppeld aan mijn reseller account (gebruiker).

Kan ik nu zonder problemen in directadmin het domein bandenbazaar.nl verwijderen en hem opnieuw aanmaken tezamen met het aanmaken van een nieuwe gebruiker? Ik heb een finctief domein ingevoerd, dan wordt er een user aangemaakt, waarmee je aan kun melden en in een user omgeving terecht komt (en nier in de reseller omgeving).

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-01-2012 om 00:52

Hoi AC,

"Kan ik nu zonder problemen in directadmin het domein bandenbazaar.nl verwijderen en hem opnieuw aanmaken tezamen met het aanmaken van een nieuwe gebruiker?"

Inderdaad, ga je gang!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. AC Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2012 om 01:07

Beste Reshad,
    Fijn dat je zo snel reageert.
    Moet ik dan niet sommige instellingen met de hand zelf gaan instellen?
    Zoals FTP toegang e.d.?
    Andere instellingen die ik dan zelf nog zou moeten aanpassen omdat ik het domein verwijder en later opnieuw toevoeg in DirectAdmin?

Misschien off-topic, is het normaal dat het domein nog steeds niet benaderbaar is?

Een behalve het domein bandenbazaar.nl zie ik ook iets van aliciel6.six.a.nl als domein staan. Is dit een soort van een testomgeving? Ik kan hier namelijk gewoon bij vanuit een browser. Ook heb ik er Wordpress op gezet, om even te proberen of dat ging lukken e.d. Maar waar is dit eigenlijk van oorpsrong voor bedoeld?

4. AC Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2012 om 01:11

Dat is pas toeval, mijn domein is benaderbaar, enkele seconden na mijn bericht, wellicht omdat jij iets gedaan hebt..
    Dank je wel. Ik hoor nog wel graag van je of er geen addertjes onder het gras zitten, als ik een domein verwijder en later zelf weer toevoeg.

5. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-01-2012 om 03:26

Het principe qua mappenstructuur, ftp, ... is hetzelfde of het gekoppeld wordt op je reseller of voor een andere gebruiker die je aanmaakt onder je reseller.

Dat ander domein kan je idd zien als een testomgeving of om te gebruiken om in te loggen in je DirectAdmin bijvoorbeeld als je nog geen ander domein hebt besteld. Eens er een ander domein aan je pakket hangt kan je dat eventueel wissen als je het niet nodig hebt.

Een domeinnaam moet resolven, mss waren de nameservers nog niet overal gekend.

Bij het verwijderen en weer toevoegen nadien worden de mappen gewoon opnieuw aangemaakt op de andere user. Je login gegevens zijn dan diegene die je meegeeft bij het aanmaken van de user.

6. AC Member
    Reactie geplaatst op: 09-01-2012 om 14:18

Mensen, bedankt voor de ondersteuning, ik heb er erg veel aan gehad!