1. Nico Swartz Member

Google verificatie via TXT of CNAME

Topic geplaatst op: 26-01-2014 om 13:08

Het lijkt of de TXT en CNAME records die ik bijna drie dagen geleden  heb toegevoegd niet worden opgepikt door DNS. Google verificatie ziet ze niet en ook nslookup ziet alleen een TXT record (v=spf1...) dat er al stond. Iemand enig idee?

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-01-2014 om 22:19

Hallo Leon,

Om welk domeinnaam gaat het?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Nico Swartz Member
    Reactie geplaatst op: 27-01-2014 om 08:44

Het gaat om atvideon.nl

4. Nico Swartz Member
    Reactie geplaatst op: 27-01-2014 om 14:27

Hallo,

Inmiddels ook contact gehad met Google en de enige mogelijkheid die ik heb om te verfiëren is via DNS records. Ze hebben via screensharing meegekeken naar de waardes in de records en die zijn goed. Wat we nog geprobeerd hebben is de dubbele quotes om de waardes heen te verwijderen, maar die worden automatisch toegevoegd. Lijkt me overigens ook logisch om een tekst string.

Het blijft een vraagteken waarom de records niet gepubliceerd worden naar de DNS servers.

5. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-01-2014 om 18:00

Beste Leon,

Ik heb een aanpassing gemaakt in je DNS settings, over 4 tot 24 uur zou het correct moeten werken.

Wesley

6. Nico Swartz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 01:05

Beste Wesley,

Ik zie dat je @ vervangen hebt door atvideon.nl Dit terwijl toch overal aangegeven wordt 'leeg' of '@'.

Belangrijkste is dat het record inmiddels beschikbaar is in DNS en ook door Google geverifieerd.

Dank voor de hulp.

Leon.

7. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 01:31

Leon,

Graag gedaan. Niet elk DNS paneel werkt het zelfde. In ons paneel zal @ en leeg niet werken dit herkent het systeem niet. Je dient altijdvolledigdomein.nl in te geven hier voor. 

Zelfde geld ook voor eventuele sub domeinen deze geef je altijd op als:
    sub.volledigdomein.nl 

Wesley

8. Nico Swartz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 16:40

Toch nog een vervolg op deze thread. Het goed nieuws is dat alle mail verkeer werkt, met één uitzondering en dat is het mail verkeer dat van de atvideon.nl site kot via het contactformulier.

Deze mail van de site zie ik wel via SquirrelMail, maar gaat niet door naar de google mail.

Kan dat liggen aan de A records die nog bestaan voor pop, smtp en mail?

9. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 17:04

Hi Leon,

Nee, alles is verder goed ingesteld, neem deze pagina eens door http://www.versio.nl/73-externe_mailserver_instellen__mx_record_wijzigen.html?search=mail . Je moet de stappen nog even volgen dat je in directadmin dient te doen. Als je het vinkje "Use local server" uit hebt gezet zal ook deze mail naar Google APPS gaan.

Als je DNS Management in directadmin nog niet aan hebt staan volg dan eerst http://www.versio.nl/9-hoe_zet_ik_dns_management_in_directadmin_aan.html . Succes!

Wesley

10. Nico Swartz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 18:02

Procedure gevolgd...

DNS management via DirectAdmin is nu aangezet. U kunt nu via de link 'DNS Management' binnen DirectAdmin de DNS records van de gekoppelde domeinnamen beheren.

Echter, geen menu optie DNS management of MX records in DA...

E-Mail Accounts
    Catch-All E-Mail
    Forwarders
    Autoresponders
    Vacation Messages
    Spamassassin SetupMailing Lists
    SPAM Filters
    Webmail: Squirrelmail
    Webmail: Roundcube

11. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2014 om 21:38

Leon,

Kom anders even langs op de chat of stuur even een mail naar support@versio.nl TAV Wesley. geef even je directadmin username en domein aan + de link van dit topic. Ik zal het dan voor je controleren. 

Wesley.