1. Timothy Verhaeghe Member

Webmail probleem

Topic geplaatst op: 22-01-2014 om 21:33

Ik zou graag een reseller hosting aanbieden aan mijn klanten. Echter wil ik hierin ook een webmail client steken (die zij vanop een ander adres kunnen raadplegen). Omdat ik dit graag op een aparte website/url doe zit ik met enkele "problemen".

Ik had in gedachte om Squillemail, Roundcube of dergerlijke te gebruiken, maar krijg deze niet geinstalleerd. De verbinding neemt altijd zeer veel tijd in beslag waardoor mijn Firefox uiteindelijk de verbinding verbreekt. Ik heb al tal van voorbeelden, codes, scripts, tutorials uitgeprobeerd maar raak er maar niet uit (ben ook niet echt een goede programmeur). Hoe kan ik deze "variabele" pop3 of imap gegevens aanpassen (want iemand met het emailadres info@koken.be heeft een ander pop3 dan info@fietsen.be.

Is er hier een andere oplossing voor of is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Met vriendelijke groetjes,

Timothy

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-01-2014 om 12:31

Beste,

Roundcube en squirrelmail is standaard al aanwezig op onze servers.

Dit kan bereikt worden via uwwebsite.nl/roundcube of uwwebsite.nl/squirrelmail

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Timothy Verhaeghe Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2014 om 13:56

Beste,

Dat weet ik. Persoonlijk maak ik daar ook graag gebruik van. Echter wil ik mijn kennis van het programmeren wat "uitbreiden" en zou ik graag een eigen stuk inbox script schrijven.

Wanneer ik gebruik maak van de Imap functie krijg ik het bericht van Firefox (en internet explorer) dat mijn verbinding er te lang over doet (een timeout fout). Dit bericht krijg ik zowel op de universiteit, als thuis, als op mijn iphone. Ik heb al ontzettend veel mogelijkheden afgegaan en vind nergens een juist oplossing.

Het script waar ik gebruik van maak is het volgende:

<?

user_id ="test@test.nl";

password= "test";

$mbox = imap_open("{localhost:110}INBOX", "user_id", "password");

?>

Daarnaast heb ik ook al geprobeerd om "localhost" te veranderen in mail.domeinnaam.nl (of dergerlijke) maar ook dit lukt mij niet.

Misschien is het topic niet op de juiste plaats gepost.

Met vriendelijke groetjes,

Timothy

Vond u dit antwoord nuttig?