1. Marthe Scheffer Member

Probleem koppelen Weebly site

Topic geplaatst op: 19-01-2014 om 12:37

Hoe kan ik mijn weebly site koppelen aan mijn domeinnaam? Heb totaal geen verstand van zaken. Eindeloos hier op het forum en op internet gezocht, geen enkele tip werkt.

Als ik bij de DNS het opgezochte ip-adres van mijn weebly site invoer, gebeurt er -na dagen geduld- nog steeds niks. Als ik mijn pagina bezoek, krijg ik telkens de melding 'site not published'. Ik heb hierin adviezen opgevolgd, waarbij je enkele DNS codes aanpast, maar de localhost ongewijzigd blijft.

Opvallend is ook dat wanneer ik direct het zogenaamde ip-adres van mijn site direct in de adresbalk bij internet invoer, ik eveneens de melding krijg 'site not published'. Ik denk dat er ergens iets mis gaat in het oproepen van het ip-adres van mijn weebly site, maar hoe kan ik dit anders doen?

mijn weebly site is mscheffer.weebly.com (ip-adres volgens opdrachtprompt: 199.34.228.54)

mijn domeinnaam is: marthescheffer.nl

Nu heb ik een redirection aangemaakt, dus wanneer iemand naar mijn domeinnaam gaat, komt deze uit op de weebly site. Dat werkt (vooralsnog) ook alleen als je de www weg laat...? Als je de www. toevoegt, krijg je foutmelding bij het laden van de pagina. Misschien dat ik die ook nog apart als redirection in moet stellen.
    Bij goede invoer van de redirection zie je in de adresbalk natuurlijk dat je op de weebly site zit. Daar baal ik van, heb niet voor niks een domeinnaam gekocht. Vandaar dat ik dus naar een betere oplossing op zoek ben.

Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoop op een oplossing.

2. Chris De Klerck Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2014 om 13:07

U kreeg eerder de melding "site not published". Dit is een melding welke niet van ons komt maar waarschijnlijk van Weebly. U moet bij Weebly ook uw domeinnaam onder uw account daar opgeven. Ik verwacht dat u dat niet heeft gedaan?

Vond u dit antwoord nuttig?