1. Jeroen Van Krimpen Member

Kan niets installeren: geen rechten

Topic geplaatst op: 16-01-2014 om 18:39

Hallo,

Ik ben net voor een site overgestapt naar Versio, maar loop tegen problemen aan die ik normaal niet heb. Ik heb namelijk geen schrijfrechten. Alleen wanneer ik alles op 777 zet, kan ik extensies e.d installeren (Joomla). Maar dat willen we uiteraard niet...

Alle mappen staan op 755 en de bestanden op 664, zoals het hoort. Resetten van het ownership geeft een foutmelding. Joomla zelf geeft ook aan dat alle mappen niet schrijfbaar zijn.

Het is overigens vreemd dat het met 777 wel goed gaat, want dat kan toch eigenlijk niet met suphp (PHP5.3.27).

Bedankt alvast,

Jeroen

2. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 17-01-2014 om 13:26

Om het rechtenprobleem te omzeilen kunt u PHP 5.4 aanzetten, hierdoor draait PHP in CGI modus en heeft u niet langer 777 rechten nodig. Hoe u dit kunt instellen vind u op: http://www.versio.nl/61-hoe_kan_ik_php_54_aanzetten.html

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen Van Krimpen Member
    Reactie geplaatst op: 17-01-2014 om 13:38

Hmmm, als ik dat doe, dan krijg ik een internal server error (500). 

Ik moet het uiteraard toevoegen aan de .htaccess van Joomla. Zorgt dat hiervoor?

4. Jeroen Van Krimpen Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2014 om 10:19

Hallo,

Zoals eerder aangegeven lost dit het probleem niet op, maar veroorzaakt het juist een 500 error. Ik heb meerdere sites bij een andere host en daar draait Joomla probleemloos op php 5.3. Installeren en rechten zijn geen probleem. Het is blijkbaar een specifiek Versio-issue.

Kunnen jullie verder helpen?

Bedankt,

Jeroen

5. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-01-2014 om 13:06

Deze melding is te zien als de rechten op betreffende map/bestanden niet goed staan.

De rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html

6. Jeroen Van Krimpen Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2014 om 13:22

Alle mappen staan op 755 en de bestanden op 644. Net nog even gecheckt. Dus dat lijkt niet de reden.

7. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2014 om 10:50

Ik zit met het zelfde probleem,

Echter kom ik wel verder dan het inlog scherm etc, maar met sommige dingen aanpassen krijg ik nog errors,
    als ik de .htacces aanpas krijg ik ook een internal server error, dus deze heb ik weer verwijderd.

en toen de rechten maar per map en bestanden ingesteld volgens deze website.

http://help.joomlacommunity.eu/joomla-15/74-instellingen-15/11-bestandsrechten.html

Hopend op een oplossing.
    Marcel