1. Dylan Lindelauf Member

Slechte ftp server

Topic geplaatst op: 29-12-2013 om 17:25

heel leuk en aardig van de 99,9 % uptime en de best nogal lage prijs maar de ftp servers mogen wel wat beter.

ik heb namelijk al vaker gehad dat als ik mijn html,css,jquery of wat dan ook aanpas en ik dan op save file as klik de code wel verandert opgeslagen is maar dit niet getoond wordt op de site. ik heb namelijk mijn radial-gradient, blauw-paars background op music-index verandert met een background image. maar na 2 uur was dit plaatje nog steeds alleen maar op 1 van 3 pagina's te vinden terwijl ik ze op alle 3 de pagina's heb ingesteld.

dus zouden jullie hier a.u,b wat aan willen doen want het is geen pretje een dag te moeten wachten tot ik tegen de vernieuwde site kan aankijken. het liefste heb ik het na moment van aanpassen al en mijn oude gratis (wel slechte uptime) webhost had dit wel, dat als je aanpaste de site meteen ook zo uitzag naar uitpassingen. ik ben voor de rest meer als tevreden met versio alleen dit is wel een klein ( tot nu toe het enige) minpuntje. ik zou dit graag gewijzigd zien want ik wil meteen kunnen zien of een site werkt en dat ik ook meteen de nieuwe site heb. want een nadeel hieran kan zijn:

je verandert de pagina er zit een malfunctie in.

de dag erna ontdek je dit pas .

dan de dag erna is de goed werkende site pas online.

dat zorgt dus dat bezoekers een dag lang de site niet kunnen gebruiken wat zeer vervelend is. 

alleen omdat je fouten hebt in het script en daar pas de dag erna achter komt en dan weer een dag moet wachten tot de verbeterde versie zonder malfuncties online gaat. 

en ook als je een nieuw design hebt een proffesioneler ander/ beter design of iets nieuws en je moet daar een dag op wachten om het te tonen dat kan zeer vervelend worden. 

vooral als je op de site zelf enzo hebt staan dat op 24/09/2003 de nieuwe site online gaat maar door het lange verwerkingsproces de site pas te zien is op 25/09/2003 .

dit zijn voorbeelden maar kortom a.u.b. verander dit want dit kan voor een aantal grote problemen zorgen.

ik hoop dat jullie dit serieus nemen en hierna kijken, en niet alleen dat, maar ook dat jullie er iets mee doen of iets aan doen. ik vind dit probleempje om het zo maar te noemen zeer onhandig

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2013 om 21:45

Dit riekt naar een gevalletje cache..
    dit heeft absoluut niks te maken met FTP.
    de FTP moet je zien als verkenner onder windhoos.

Dat jouw wijzigengen mbt css, html etc vertraagd worden weergegeven, gaat er bij mij meteen het cache bellteje rinkelen.

Ik weet niet wat je voor website core gebruikt, maar er zal ongetwijfeld een caching module inzitten, Gzip compressie gebruiken oid.
    Anders staat het in je .htaccess wat de cache tijden voor bepaalde bestanden moeten zijn

Zoek dit eerst ff uit, zet de caching op je site uit als je aan het updaten bent.
    F5 wil ook nog wel eens wonderen verrichten.
    Het cache geheugen van je browser eens leeg gooien.

cachers dien altijd in development modus te zetten als je aan het updaten/programmeren bent.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dylan Lindelauf Member
    Reactie geplaatst op: 30-12-2013 om 19:24

oké  en hoe doe  ik dat dan?

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2013 om 16:13

Kijk eens in de instellingen/configuratie van je admin gedeeltje van je stit.

daar zul je wss een caching optie tegen komen.

anders via FTP je htaccess downloaden en deze eens openen.
    daar kunnen ook cache regels in staan.
    zo ja, voor al die regels een # zetten en terug uploaden

5. Dylan Lindelauf Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2014 om 21:39

oké maar zelf heb ik het gevoel dat (ook al weet ik niet wat cache is) dit het toch niet kan zijn.

dit probleem zit er niet altijd in.

de ene dag verandert die de site meteen de andere dag niet.

of wat ook soms gebeurt de ene pagina heeft hij wel up to date gemaakt maar de ander niet.

6. Webman Member
    Reactie geplaatst op: 06-02-2014 om 05:33

Wat zeromechanic zegt kan waar zijn en is een hele goede mogelijkheid. B.v. : Onder Word Press moet je de cache uitzetten, indien je die hebt aan staan, wanneer je ontwikkelt en altijd met een lege cache ontwikkelen.

Wat helaas ook waar is, is dat Versio slecht met FTP-servers is. Ik heb 2 reseller hostings en ze downloaden als bagger en uploaden super. 

Ik zit in het buitenland en ik heb downloadsnelheden die varieren van 7 KBps (bij Versio) tot 1100 KBps all over the world. Dus het valt me wel op dat er iets niet goed zit bij het server gedrag van Versio.

En ik heb een 10 Mbps verbinding en heb het over een vrij constante upload van 2 Mbps en een download die ligt tussen de 7 KBps en 128 KBps, maar gemiddeld is dat 40 KBps. Heel bizar dat de UPLOAD sneller is. Maar soms is er een piek van 400 KBps wat aangeeft dat de server het wel aan kan, maar de kraan dicht draait.

Indien je de FTP als "verkenner" gebruikt, dan mag je ook wel verwachten dat de mappen opengaan als je er op klikt en niet moet afloggen en opnieuw inloggen om verder te kunnen gaan. En vaak disconnected terwijl je bezig bent. En als je elke dag zo moet werken, is dat knap irritant........

Natuurlijk moet je eerst de oorzaak bij je zelf zoeken en dat heb ik gedaan, heel uitgebreid en technisch waar de oorzaak kan liggen en kom bij de servers van Versio als bron uit.

Als antwoord op mijn bevindingen krijg ik dat de helpdesk wel op volle snelheid van 600 KBs kan downloaden.  (oftewel wat zeur ik eigenlijk ) Ja natuurlijk kan dat , de server staat in de kamer er naast !

Ik wil iedereen vragen die dit leest om zelf eens een test te houden met een bestand van ca 10 MByte uploaden en downloaden en zijn resultaat hier als antwoord neerzetten.