1. Lisa Greuter Member

Site niet zichtbaar

Topic geplaatst op: 27-12-2013 om 13:56

Hi,

Ik heb vanmorgen een domeinnaam (www.lisagreuter.nl) en een webhosting pakket aangekocht. Ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt en ik loop daarom een beetje vast. Via Installatron heb ik Wordpress geïnstalleerd, omdat ik daarin graag mijn website wil maken. Volgens mij is dat allemaal gelukt, alleen als ik naar de url van m'n site surf dan krijg ik de melding: "Oeps! Google Chrome kan lisagreuter.nl niet vinden". Betekent dit dat ik iets vergeten ben aan te passen in de database? Of duurt het normaal gesproken even voordat de site écht online staat?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)

Alvast bedankt,

Groetjes Lisa

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2013 om 14:41

Je domein heeft geen A record.

Zonder deze zal je website nooit werkrn.

Stel de nameservers in via klantenpaneel van versio.

deze sraan in de mail die je gehad hebt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Lisa Greuter Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2013 om 15:39

Oke, dit heb ik gedaan, maar ik tref helaas geen verschil.

Ik snap ook niet zo goed hoe en waar je nou precies in moet werken (Direct Admin of FileZilla). Ik heb zeg maar een Wordpress site gemaakt op school en daardoor gewerkt met FileZilla en Virtual Box. De map 'Wordpress' heb ik in de public.html map van /domains gedaan, maar dit staat volgens mij los van Installatron, waardoor ik er nu helemaal niks meer van snap :')

Het liefst wil ik die huidige Wordpress site (die ik op school gemaakt heb) overzetten naar mijn nieuwe site (lisagreuter.nl). Het is namelijk een portfolio, waar ik al het een en ander in gedaan heb. Als dit niet mogelijk is of te ingewikkeld wordt, dan ben ik al blij met een Wordpress installatie die gelukt is. (Dan begin ik wel gewoon opnieuw)

Het moge duidelijk zijn dat dit niet mijn sterkste onderdeel is, maar ik wil het heel graag leren! ;)

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2013 om 21:36

Je site is zichtbaar.
    er zitten wel wat foutjes in de DNS, maar ik denk dat dat bij versio ligt;of de dns is nog niet geheel geresolved.

http://www.intodns.com/lisagreuter.nl

Ik denk dat je de paden naar de css even moet controleren en evt aanpassen.

zoek even op het WP forum wat je allemaal moet uitspoken om van server/hosting te wijzigen binnen wordpress.Aangezien je aangeeft dat je de site op school gemaakt hebt. waarschijnlijk vie een windowspc met een webserver erop.

denk aan de paden naar images, css bestanden etc.

5. deBorg Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 14:02

Ik heb sinds 23-dec ook mijn domein debrouwer.org hierheen laten verhuizen en sinds een paar dagen is deze ook eindelijk daadwerkelijk hier actief geworden. Zo te zien in het klantenpanel staan de DNS-records goed ingesteld... maar niet op intodns.com, en ik krijg een unresolved host in m'n browser etc. Daarnaast bouncet natuurlijk alle mail naar mijn domain...

Zou iemand kunnen checken of het een en ander inderdaad goed ingesteld staat?

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 21:41

debrouwer.org -> NO A RECORD

intodns geeft ook deze melding.

http://www.opendns.com/support/cache/

7. deBorg Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 21:50

Dank je voor het checken!

Maar als ik kijk in Klanten paneel > Uw domeinnamen > Overzicht > loepje > Nameservers/DNS > DNS beheren > ga door (met aanzetten), dan zie ik daar nagenoeg dezelfde soort gegevens (ander ip-adres) als bij een ander domein, wat wel werkt... Dus ik denk dat ik het handmatig) beheer niet hoef aan te zetten. Toch? Of is dit een handmatige actie, die Versio na hun vakantie nog moet/gaat doen?

8. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 21:54

zoals ik het nu zie heb je OF handmatig de dns aangezet, OF de domein geparkeerd.

Dat zie ik aan de ns die nu op je domein staan.

2 mogelijkheiden :

1 : zet DNS uit en gebruik de nameservers die die in je mail staan.
    2: Open het DNS gedeelte, verander alle IP's in het IP van je server. staat ook in de mail = IP van de 1e nameserver. Je dient wel bel ELKE regel op het groene vinkje te klikken !!!!!!
    (je zou de ttl op de kleinste waarde kunnen zetten)

vervolgens wederom wat geduld..
    de intoDNS link hun je mooi in de gaten houden hoe de boel verloopt

9. deBorg Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 22:08

Oke, god zegene de greep... ;-)

intodns.com ziet er nu al een stuk beter uit! Alleen nog iets over 'lame servers'... wat mis ik dan nog?

Ennuh, thanks voor je hulp!

10. deBorg Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2014 om 22:20

Optie 2 geprobeerd, en ik zie m'n IP-adres mooi overal verschijnen. Maar op http://debrouwer.org komt te staan, dat deze inderdaad 'geparkeerd' is. Nu ben ik optie 1 aan het proberen (dns-beheer uit, en de nameservers uit de mail ingevuld). Nu maar weer afwachten of dat helpt...

intodns.com laat nu weer wat fouten zien, maar of dat erg is...?

Maar goed, dat ga ik morgen bekijken. Thanks again!

11. deBorg Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2014 om 19:41

Thanks! Volgens mij doet alles het!