1. Damon Doornekamp Member

Problemen Joomla! en VirtueMart

Topic geplaatst op: 22-12-2013 om 18:39

Ik ben nog niet heel erg geoefend in het maken van websites, dus als jullie iets uitleggen zou het fijn zijn om dit met voorbeelden te doen (evt handleiding met plaatjes?) en anders zo duidelijk mogelijk uitleggen, zodat ik zo min mogelijk opnieuw hoef te vragen, alvast bedankt!
    Ik heb enkele printscreens aan het verhaal toegevoegd, om zo alles zo duidelijk mogelijk te hebben.

Ik beschik op dit moment over 2 domeinen en één host (goedkoopste) bij Versio, over mijn phpBB ben ik gigantisch tevreden, dat loopt prima en ook nergens problemen met installatie en dergelijke.
    Nu wil ik heel erg graag een webwinkel en gezien ik niet erg geoefend ben, werd mij aangeraden om met Joomla! te werken, gezien dit vrij 'gemakkelijk' is om mee te werken.

Het installeren van Joomla! ging vlekkeloos en heb ik geen problemen mee gehad. Heb daarna ook ingelogd op de website, maar heb er niks aan veranderd, gezien het feit dat ik een webwinkel wil, dus wilde eerst de extentie VirtueMart erop hebben staan, voordat ik verder ging. Helaas ging het vanaf dat punt fout;
    Eerst gaf hij een melding die gemakkelijk was op te lossen en vaker voorkwam bij het installeren van deze extentie. Na dit te hebben opgelost blijf ik foutmeldingen krijgen:
    http://i44.tinypic.com/2epipz5.jpg
    Als ik na deze foutmeldingen (want hij geeft immers aan dat hij geinstalleerd is), verder klik naar de extentie, krijg ik dit:
    http://i40.tinypic.com/esw13c.jpg

Ik heb al verschillende opties gehad om het op te lossen en dit heb ik geprobeerd:
    * Joomla! inclusief extentie "geheel" verwijderen en opnieuw installeren
    * Enkel de extentie geheel verwijderen en opnieuw installeren
    * De map en-GB opgezocht en deze bestandsrechten op 777 gezet, maar de foutmelding na de installatie blijven bestaan.

Ik heb dit probleem al gemeld op het Joomla! support forum, waar wordt gemeld dat dit een probleem zou zijn van de Host en dus niet in Joomla! zelf. Dat is dus de reden dat ik het hier vraag.

Overigens is gebleken dat het ook niet mogelijk is Joomla! d.m.v. FileZilla geheel te verwijderen, enkele mappen krijg ik de melding: "Permission denied!", geheel verwijderen van Joomla! zou zelfs niet eens mogelijk meer zijn op deze manier.

Ik zoek hier hulp voor, want ik wil enorm graag een webshop, maar ga niet kijken naar "bestaande" webshops, die zijn te beperkt of per maand veel te duur voor mij als hobby-verkoper.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg mijn probleem heb uitgelegd en dat iemand mij kan helpen.

Reageer
  2. Er zijn nog geen reacties.