1. Robin Haaker Member

Geblokkeerd buiten de benelux

Topic geplaatst op: 01-12-2013 om 21:30

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik mijn Wordpress site verhuist naar versio. Nu loop ik tegen het probleem zodra ik inlog in wordpress ik na een aantal klikken/minuten geblokkeerd word.

Nu heb ik al 2 maanden met de versio helpdesk contact gehad en zij komen niet verder dan mij op de whitelist te zetten. Dan geef ik aan dat ik een dynamisch ip adres heb en dus elke dag wijzigd. Hierop krijg ik antwoord dat ik het maar elke dag moet aanvragen.

Later krijg ik via twitter wel een redelijk fatsoenlijk antwoord, ik moet mijn wp-admin en wp-login pagina's hernoemen.

''De beste oplossing is om dan de wp-admin en wp-login pagina's te hernoemen. Daar wordt door ons op gescanned.''

Dit lijkt mij geen goede optie en zou graag van versio een oplossing willen krijgen.

Wie gaat mij helpen.

2. Etienne Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2013 om 22:56

Je zou gebruik kunnen maken van een VPN bijv. FreeVPN. Verder kan het aanpassen van de "wp-admin" en "wp-login" geen kwaad. Er zijn zelfs module's voor bijv. : "HC Custom WP-Admin URL"

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Robin Haaker Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2013 om 23:37

VPN kan indderdaad ook maar ik ben ook niet echt te spreken over snelheid van de wordpress sites. Denk er eerder over na om naar een VPS te gaan om ook de snelheid te verbeteren

4. Etienne Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2013 om 10:50

Als je naar een VPS gaat zal je wordpress snelheid wel vooruit gaan alleen heb je dan niet alleen een wordpress systeem om te onderhouden maar ook een VPS.

Nu weet ik niet hoe ver je met Linux overweg kunt. maar je kan anders ook eerst Versio Wordpress Hosting proberen (http://www.versio.nl/webhosting-wordpress.php) 

5. Robin Haaker Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2013 om 10:53

Dat klopt, zou ook niet verkeerd zijn om het zelf te gaan beheren. 

Ik kan wel voor een versio wordpress hosting pakket gaan maar ik denk dat ik daar nogsteeds geblockt word. Heb geen zin om dat pakket te nemen en er achter te komen dat ook dat niet goed werkt, dan ga ik liever naar een VPS.

6. Etienne Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2013 om 10:58

Dat snap ik maar ik denk zelf dat het probleem zich ook met een VPS blijft voordoen.

Toch vind ik het vreemd dat je site het niet doet buiten de benelux .

Je zou kunnen kijken of het met Cloudflare nog steeds zo is.

7. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2014 om 06:04

Hier dus het zelfe probleem, en aangezien ik Aziatische websites heb, kan ik moeilijk al mijn (potentiele) bezoekers vragen om hun IPadres te sturen.

Het zou fijn zijn als er een betere oplossing zou komen voor het beschermen van servers 
    Wat is het nu het nu van een website (World Wide Web), als deze beperkt is?

Versio, denk aan jullie klanten, ik host vele sites, en kan wel een oplossing gebruiken met buitenlandse bezoekers... (veelal Aziatisch).

8. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-03-2014 om 10:53

Er zijn dagelijks honderden en duizenden aanvallen op wp-admin en joomla/administrator URLs van Joomla en Wordpress websites. 99% van deze aanvallen komen vanaf IP adressen van buiten de Benelux en Europa. Indien je last hebt van blocks, dan kun je deze URLs simpelweg hernoemen.

Voordeel 1) Je website is veel veiliger!

Voordeel 2) Onze scanners zullen je bezoekers niet meer blokkeren.

9. M. Denen Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2015 om 21:59

Tips
    1) verander idd je standaard login url's
    2) noem het hoofdaccount nooit admin standaard, maar gebruik een andere hoofdaccount naam
    3) laat je sql tabellen niet met prefix: WP- of WP_ beginnen, bijv. 782 als random getal
    4) update je Wordpress regelmatig
    5) installeer niet zomaar alle plugins ( en gebruik niet te veel plugins)
    6) update je plugins
    7) verander je locatie van je uploads, standaard is dit content/uploads

Dit zijn een paar standaard tips die de veiligheid gaan verbeteren.

10. Rob Bavelaar Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2015 om 15:57

Ik krijg steeds vaker te maken met geblokkeerde ip-adressen uit Spanje. Niet voor alleen voor admin pages, maar de hele website is onbereikbaar vanuit Spanje. Ik kan natuurlijk wel voor iedereen die daar om vraagt bij versio vragen of ze dat bewuste ip laten deblokkeren, maar dat lijkt me niet de bedoeling van een internationale website.

11. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2015 om 16:27

Heeft u toevallig ook niet één traceroute? Mogelijk is het IP niet geblokkeerd maar gaat het ergens anders mis.

12. Rob Bavelaar Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2015 om 16:08

Het zou goed kunnen dat de geblokkeerde ip adressen over een gemeenschappelijk knooppunt lopen, maar dat is moeilijk te achterhalen. De bezoekers van onze website zijn over het algemeen overwinteraars op leeftijd en om die een traceroute te laten uitvoeren is lastig. Het blijft natuurlijk een compromis tussen veiligheid en bereikbaarheid. We hebben de website recentelijk verhuist van een provider die niets aan beveiliging deed. Dan ben je wel goed bereikbaar totdat je gehackt wordt. Binnenkort ga ik zelf weer een tijdje naar Spanje en dat zal ik het probleem verder onderzoeken.