1. Nicolas Roose Member

Website verhuizen van server

Topic geplaatst op: 23-11-2013 om 11:16

Sinds enkele dagen heb ik contact met de support van Versio over het verplaatsen van domeinnamen / webhosting naar een 'nieuwere' server. Ik heb vernomen dat dit éénvoudig kan via een backup in het directadmin paneel en dan de nameservers veranderen. Echter, ik heb hier bijzonder weinig kaas van gegeten ..

Zijn het enkel deze 2 zaken die moeten gebeuren ? Wat met de mysql database ?

Is hier downtime aan verbonden ?

Dank !

2. Marco Boers Member
    Reactie geplaatst op: 29-11-2013 om 13:15

Er zijn hier al meer posts over.

In het kort:

- DNS ttl zo laag mogelijk zetten in de huidige dns, ruim voor je de website wilt overzetten
    - Wanneer dns wijziging is doorgevoerd, directadmin backup maken, overzetten naar nieuwe server, en restoren
    - De nameservers aanpassen
    - Op de oude server de dns instellingen voor alle of in ieder geval alle mail records wijzigen naar het ip van de nieuwe server, zodat je naar de nieuwe server wordt gestuurd voor de website, of in ieder geval dat de mail naar de nieuwe server gaat.
    - voor de mysql geldt dat je hier geen problemen zou moeten hebben wanneer je dezelfde gebruikersnaam hebt op de nieuwe server als op de oude server en anders in je script deze aanpassen naar de nieuwe gebruikersnaam.

Marco

Vond u dit antwoord nuttig?