1. Benoit De Bruyne Member

Backups

Topic geplaatst op: 10-11-2013 om 16:54

Beste,

Ik heb een resellerhosting account waarvan ik graag automatische backups van zou draaien.
    Na wat zoekwerk op het forum is het mij niet duidelijk of het nu al dan niet mogelijk is om automatisch backups te draaien via een cronjob. In een aantal forum posts wordt gemeld zonder verdere uitleg dat backups via cronjobs uitgeschakeld zouden zijn?! Waarom is dit? Hoe kunnen we dan backup-jobs scheduelen?
    Of zijn we dan overgeleverd aan de backups van versio zelf? Ik heb deze namelijk liever zelf in beheer ...

Tot nu toe erg tevereden van jullie service maar als dit niet mogelijk is zou dat wel een serieuze domper zijn..

Hopelijk kunnen jullie dit ophelderen, alvast bedankt!

2. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2013 om 21:45

In directadmin bij Reseller Tools > Manage User Backups(video tut)

Het zou mij verwonderen dat een reseller account geen backups kan maken via cron van zijn Users

Als ik naar Reseller demo ga kijken kan je inderdaad geen backup maken via Cron Schedule dat zal zijn omdat het een demo is, maar in de video tutorial kan je het wel

Help:

http://www.versio.nl/directadmin.php(scroll naar onder)

http://www.versiopedia.nl

http://reseller.site-helper.com

Vond u dit antwoord nuttig?

3. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2013 om 21:52

maak anders eens een printscreen van Manage User Backups

4. Benoit De Bruyne Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 01:41

Alvast bedankt voor je reply maar de enige optie is "Now" en de cron schedule optie in de video tutorial is niet te zien.

5. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 01:54

"Alvast bedankt voor je reply maar de enige optie is "Now" en de cron schedule optie in de video tutorial is niet te zien."

Contacteer hiervoor eens support

Dit verwonderd mij toch.

maar zoeken leert mij dat;

"Gepost door Reshad Bashir [Versio helpdesk] 22-05-2012 13:58

Het instellen van back-up crons is niet toegestaan bij ons, daarom zie je de optie ook niet staan."

toch eens de support vragen.

6. Luckie Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 08:48

Ze schakelden dit uit om 'hun server' niet te overbelasten!

Spijtig.

Eigenlijk is dit een basis voor elke reseller......

7. Benoit De Bruyne Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 12:25

@ "eenklant" Je herhaalt dus wat ik zeg en dat ik met de support contact kan opnemen weet ik zelf ook wel.

Bedankt @Lucky voor je reply, graag zou ik dan willen hoe je dan volgens versio automatisch backups kan nemen of een alternatief?

8. sallandse Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 17:48

Dit is zeker spijtig, ik betaal er liever wat extra voor... Wat mij betreft ook één van de grootste beperkingen bij Versio. Gevoel dat deze host alleen voor html-bestandjes websites is.

Sinds kort is het ook al niet meer mogelijk om automatisch te updaten in Wordpress.

9. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 18:09

"@ "eenklant" Je herhaalt dus wat ik zeg en dat ik met de support contact kan opnemen weet ik zelf ook wel."

En dat noemen ze bij ons arrogant over komen.

10. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 18:13

", graag zou ik dan willen hoe je dan volgens versio automatisch backups kan nemen of een alternatief?"

Ik heb gezegt dat je de support moet vragen.

als men iets verbied dan kan je het niet, moet je ook geen omweg zoeken, dus nogmaals vraag aan support hoe heet zit met dagelijkse back-ups.

11. Benoit De Bruyne Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 18:18

@eenklant

Je antwoorden vormen geen meerwaarde. je herhaalt enkel wat er al gezegd is of wat ik zelf al uitgezocht heb. Je posts worden daarom als storend ervaren, als je niets toe te voegen hebt aan een gesprek zwijg je beter + waarom verdedig je versio zo? 
    Ik probeer ze niet af te breken, enkel wat meer duidelijkheid te krijgen over backups via de community.

12. sallandse Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 19:29

Die mogelijkheid is er dus niet...

Dit zal handmatig moeten gebeuren, er zijn ook geen scripts voor op de database en de ftp in één te backuppen.