1. joery pigmans Member

Cloudbox port gesloten

Topic geplaatst op: 05-11-2013 om 20:04

goede avond,

ik plaats hier mijn vraag maar eens aangezien ik niet echt verder kom via de support. dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

ik probeer op mijn cloud vps (ubuntu 12.04) een simpel programmatje te draaien via python. maar deze draait op port 8888. heb deze in ubuntu al geopent en ook in axc, maar op het moment dat ik een check doe op de port of via een browser het programma probeer te starten krijg ik de volgende melding 

Google Chrome kan geen verbinding maken met 159.253.5.145:8888

ook via een port scan lijkt de port dicht te staan 

159.253.5.145 isn't responding on port 8888 (ddi-tcp-1).

hoe kan ik deze port open zetten of welke port kan ik hier anders voor gebruiken?

met vriendelijke groeten,

j pigmans

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-11-2013 om 21:37

Heb ik ook gehad met een poort (1287)(onder debian) met programma monit.

I control panel de poort open gezet(iptables), de cloud firewall had ik zelfs niet eens aan staan.

Kreeg die poort niet open.

Ik heb toe eens een reboot gedaan, toen stond ie inneens open.

Misscheien het proberen waard

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 06-11-2013 om 11:01

Standaard blokkeren we geen poorten in het cloudbox netwerk qua routing of firewalls. Dit betekend dat het probleem dus eventueel moet liggen in een iptables binnen de server of mogelijk in de firewall in het cloud.axc.nl panel. Een reboot kan je eventueel ook eens overwegen om te testen of het daarna wel werkt.

Zet eventueel iptables uit via:

service iptables stop

chkconfig iptables off

Typ daarna: reboot

Indien de poort dan nog niet werkt vraag ik u even een ticket te openen op support@versio.nl

4. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 19:17

Hoi joery pigmans ik heb het zelfde probleem ik gebruik een cloud vps met direcadmin en wil software draaien om te streamen en bijv poort 8000 open zetten .

Ik heb firewall CSF draaien zet daar de poorten open maar blijft als nog gesloten .

Ik weet niet of jij het al voor elkaar heb graag dan wat meer info .

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 20:39

Ik heb inmiddels ook ontdekt dat poorten dicht kunnen lijken als er geen service achter draait.

probeer bv eens de sshd achter die poort te zetten, en kijk dan eens of je dan connectie kunt maken.

6. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2013 om 21:15

Klopt hellemaal als ik de ssh poort in mijn shoutcast plaats is ie wel open zet ik 8000 daar neer blijft deze dicht En deze 8000 staat ook in rijtje van poorten in mijn CSF .

7. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 16-11-2013 om 19:59

Op Linux kan ik perfect een streaming server draaien zonder enig probleem. Nergens last van. :-)

8. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 22-11-2013 om 17:44

Klopt hellemaal werkt perfect.