1. Depypere Joren Member

Apache gebruiker

Topic geplaatst op: 02-11-2013 om 17:26

Ik ben sinds kort naar een andere server verhuisd. Alles werkt prima, behalve het uploaden van fotos. Gebruikers van mijn site kunnen nieuwe mappen (albums) aanmaken en er fotos inzetten. Deze krijgen dan de user 'apache'. Echter heb ik met naar de server te verhuizen alle albums en fotos via FTP gekopiëerd, waardoor deze mappen als eigenaar mijn usernaam hebben in plaats van apache, en de foto's kunnen hier dus niet in worden opgeslagen. Als de gebruiker een nieuw album aanmaakt en daar fotos in zet lukt het wel.

Daarnaast zou het praktisch zijn als ik ook via FTP in de bestanden van de gebruiker fotos kan bijzetten, want dat is dan ook weer niet mogelijk in mappen die via de website zijn aangemaakt.

Kan ik op één of andere manier ervoor zorgen dat in plaats van apache de scripts onder mijn user draaien? De eigenaar van mijn scripts is ook al mijn user.

2. nick538 Member
    Reactie geplaatst op: 05-11-2013 om 08:07

Tja.. ik vind dit ook heel vervelend. Ik wil langzaam sites verhuizen naar Versio ... maar dit probleem houd mij ook wat tegen. Bij de andere (ook gewoon Direct Admin) bestaat dat probleem niet en kun je zowel via ftp als via een CMS bestanden plaatsen en verwijderen. Hier kun je een bestand dat via CMS geplaatst is niet via ftp verwijderen. Iederekeer moet je RESET OWNER via DA doen. Dat kost veel tijd ... jammer.

Misschien dat ze nog eens na willen denken over een oplossing bij Versio?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-11-2013 om 21:39

Stel suPHP in.

Ben je meteen verlost van de rechten problemen.

Komt waarschijnlijk dat versie standaard onde mod_php werkt, en die andere hosters onder FastCGI en/of PHP-FPM

4. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 06-11-2013 om 10:59

Beste Depypere,

Gebruik de volgende handleiding om inderdaad Suphp aan te zetten. Hierna heb je geen last meer van de rechten en kun je alles netjes installeren. We zijn achter de schermen druk bezig dit ook te verhelpen voor PHP 5.3(standaard versie). http://www.versio.nl/61-hoe_kan_ik_php_54_aanzetten.html