1. Webman Member

Onnodig IP-adres te blocken

Topic geplaatst op: 28-10-2013 om 23:15

Als gevolg van de 2e DDOS-attack binnen 8 dagen werd en word ik vandaag geconfronteerd met het feit dat mijn IP-adres is geblockt. 

Dit is absoluut niet nodig, als bij Versio mijn IP-adres bekend is, zoals dit het geval is bij de databases.

Mijn IP-adres voor de databases staat op de whitelist en daar kan ik nu zelfs niet inkomen.

Het is zeer irritant als ik hier tijdig melding van maak en er wel iets gedaan wordt met mijn melding maar niet opgelost een oplossing wordt geboden.

Hierdoor kan ik al uren geen gebruik maken van mijn ftp, databases en email. Bovendien kunnen mijn klanten net als ik hun sites niet benaderen en hun klanten klagen bij hen dat ze niet bereikbaar zijn en hierarchisch komt men bij mij klagen en nu klaag ik bij Versio. 

Ik verwacht concrete en acute actie en ik weet dat dat mogelijk is, als de wil er is.

Wat vinden jullie hiervan ?

2. Webman Member
    Reactie geplaatst op: 29-10-2013 om 00:07

Inmiddels heeft Wesley het voor me gefixed en mijn IP-adres op de whitelist gezet.

Mijn stelling  blijft staan, alle resellers van Versio en al diegenen die een hosting hebben moeten hun werk kunnen blijven doen en dat kan o.a. door deze mensen op de whitelist te zetten.

Dit kan eenvoudig door het IP-adres (via een script) op te halen, wat bij MySQL Management => Access Hosts al toegekend is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ccbb Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2013 om 19:37

inmiddels had ik ook al meermals dergelijk probleem en proberen ze mij van alles wijs te maken dat het probleem bij mij ligt. en zoals u zelf zegt: ik verwacht ook concrete en acute acties en als de wil er is is dat zeker mogelijk.

Meermaals moet ik reclameren daarvoor en telkens proberen ze mij iets wijs te maken. De helpdesk moet de mensen helpen en niet de mensen iets wijsmaken. Ik verlies daardoor heel veel tijd en mijn tijd kost (zoals bij iedereen) heel veel geld.

4. spm-design Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2013 om 23:19

Ik heb sinds deze week een soortgelijk probleem waarbij een bot diverse requests naar mijn domeinnaam maakt. Zelf heb ik van alles geprobeert, maar kan er niet uitkomen. na wat probeersels heb ik middels de chat contact gehad met Wesley en nog een collega van hem. Ze konden mij niet helpen met dit probleem wat mij erg stoort. Ik, als reseller, is tot op een zekere hoogte verantwoordelijk voor de draaiende website. Echter verwacht je bij dit soort dergelijke problemen dat versio in iedergeval een advies kan geven wat er gedaan kan worden. Inmiddels zit dag 2 er bijna op en de klant kan geen gebruik maken van de website.  

5. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 01-11-2013 om 17:13

Indien u snel geholpen wilt worden met een ip block raad ik u aan direct een email naar ipblock@versio.nl te sturen, deze worden elk uur en vaak sneller uitgelezen en verholpen.

6. Webman Member
    Reactie geplaatst op: 01-11-2013 om 17:33

Beste Tom van de helpdesk, lees even wat ik schrijf.

Het is zeer irritant als ik hier tijdig melding van maak en er wel iets gedaan wordt met mijn melding door deze te lezen, maar niet opgelost wordt of een oplossing wordt geboden.

Indien de reseller, zoals ik en velen met mij op een whitelist komen, zijn er minder klagers bij/over Versio en dat is mijn punt, want het kost onnodig veel tijd en ergenis.

7. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 04-11-2013 om 10:56

Of beter nog:

Maak in het klanten paneel de optie om een eigen IP whitelist toe te voegen, die nooit geblacklist kunnen worden, en als bonus daar bovenop een IP unblock functie, zodat je als Versio gebruiker een IP adres zelf direct kunt unblocken, zonder op Versio te hoeven wachten.

Het gebruik van een IP lijst uit het MySQL management venster lijkt mij onwenselijk, het is op een later punt in tijd onduidelijk dat die lijst (ook) een whitelist is voor de firewall.

8. Sascha Vermassen Member
    Reactie geplaatst op: 04-11-2013 om 12:56

Of nog beter ...

IP-beheer voorzien: whitelisten &  blacklisten van ip-adressen

Desnoods enkel op het eigen reseller-accounts