1. Depypere Joren Member

Verhuis van server

Topic geplaatst op: 27-10-2013 om 00:45

Ik heb een nieuw webhosting pakket genomen en zou graag mijn website volledig overzetten, zowel domeinnaam als data vanop de huidige server.

Ik dacht eerst alle data van de oude server naar de nieuwe over te zetten, om erna de domeinnaam te veranderen. Echter loop ik hier al tegen 'problemen'. Op de nieuwe server staat natuurlijk mijn domeinnaam niet bij, enkel username.server.axc.nl. Moet ik alle data dan hieraar kopiëren, of moet ik echt eerst de domeinnaam verzetten?

Dan heb ik ook nog een probleem bij het veranderen van de domeinnaam. Ik zie de opties "nameservers instellen" en "koppelen aan webhosting account". Welke optie moet ik dan gebruiken? Ik zou denken dat koppelen aan webhosting account alles in orde zou moeten brengen, maar deze lijkt niet meteen gekoppeld te zijn aan mijn huidige webhosting account.

Dus in kort - wat zijn de preciese stappen die nodig zijn om alle data over te zetten en ook de domeinnaam naar de nieuwe server/webhosting pakket te laten wijzen?

2. Marco Boers Member
    Reactie geplaatst op: 27-10-2013 om 12:03

Het "makkelijkste" is de functie "kopppelen aan webhosting account" en dan de data overzetten.

Maar er vanuit gaande dat je zo min mogelijk downtime wilt voor je website raad ik de volgende stappen aan.
    Voeg de domeinnaam toe aan je hostingpakket, zet de data over, wanneer de andere server ook op directadmin draait kun je dit makkelijk doen door daar een backup aan te maken en die in je nieuwe hostingpakket terug te zetten, vervolgens dien je in het klantenpaneel de nameservers van het domein te wijzigen naar de nameservers die je van versio hebt gekregen voor het webhostingaccount.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Sven Van Der Poorten Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2013 om 16:47

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb recentelijk een hostingpakket en een domainnaam aangekocht. Bij mijn vroegere webhoster was dit gemakkelijk te configureren (maakte wel gebruik van cpanel), maar bij Versio geraak ik er niet goed wijs uit. Als ik inlog, is dat met DirectAdmin. Daar zie ik helemaal geen optie van 'nameservers instellen' of 'koppelen aan webhosting account' (los van het feit dat alles in het Engels is, trouwens). Dus hoe koppel ik de domeinnaam aan een specifieke pagina (index.html) binnen een specifieke map (htmlpublic/sites/mijnsite) bij Versio?

Als ik nu de domeinnaam/url intyp in de browser, vind hij gewoonweg niets.

4. Depypere Joren Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2013 om 16:53

@Sven Van Der Poorteren:

Voor zover ik weet kan je de nameservers en dergelijke in het klantenpanel op versio.nl aanpassen. Hier vind je ook de optie om te koppelen aan webhosting accounts.

5. Sven Van Der Poorten Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2013 om 17:09

Waar dan?

Als ik op klantenpaneel klik, krijg ik:

Uw domeinnamen - 1 totaal

Overzicht - 1 actief - 0 inactief

Verhuizingen - 0 inkomend - 0 uitgaand

Houder beheer

Push beheer

Categorie beheer

DNS template beheer

Bulk beheer

Tarieven

En als ik bij hostingpakket ga kijken, krijg ik:

Uw webhosting pakketten - 1 totaal

Overzicht

Push beheer

Geen enkele van die opties geeft mij een duidelijke manier om mijn domeinnaam te koppelen aan (een pagina in) mijn webhostingpakket.

6. Marco Boers Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2013 om 17:49

@Sven

ga binnen klantenpaneel naar uw domeinnamen > overzicht > "vergrootglas achter de domeinnaam die wilt koppelen" > nameservers/dns > koppelen aan uw webhosting account/ koppelen aan uw reseller hosting account > selecteren en koppelen