1. Frederik Ponet Member

Versio domeinnaam koppelen aan weebly-we

Topic geplaatst op: 22-10-2013 om 19:48

Beste,

Ik heb een website gemaakt op weebly.com en nadien een domeinnaam aangekocht bij versio. Het leek mij simpel om gewoon een redirect te doen naar mijn website op weebly, maar dit schijnt niet te werken.

'Uw domeinnaam is geparkeerd' is de enige boodschap die ik krijg.

Ik heb ook getracht de ip-nummers die weebly aangeeft in te vullen bij A (*. en www.), zonder succes.

website: dokterponet.weebly.com

domeinnaam: dokterponet.be

Ik zou via een betalende service van Weebly een link kunnen maken denk ik, maar ik heb al andere sites gespot die gewoon gratis verbonden zijn met een elders aangekochte domeinnaam. (je kan dit zien omdat er nog steeds een zeer kleine reclamebanner te zien is aan de voet van iedere pagina, bij eender welk betaalplan van weebly verdwijnt dit). Ik wil het voorlopig gratis houden bij Weebly, want ik weet nog niet goed wat ik er mee ga doen. Work in progress...

Hoe kan ik dit oplossen? Ik doe vast iets fout...

Met dank!

Groeten

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 22-10-2013 om 20:54

Ik heb even op weebly gekeken.

je moet inderdaad DNS verwijzigen doen.

Ga naar je klanten paneel,

ga naar je domeinen

klik op vergrootg;as achter je domein

klik op DNS beheren.

DNS beheer aanzetten :: je domein wordt nu onbereikbaar => geparkeerd melding

Vervolgens pas je in alle records van de dns het IP aan.

Behalve de localhost, deze moet op 127.0.0.1 blijven staan

het IP wat eindigd op .110 is van versio.

jou IP van weebly is 199.34.228.59 

Per wijziging op het groene vinkje klikken !!!!!

het kan tot 24 uur duren voordat alle DNS wijzigingen zijn door gevoerd

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bob M Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2013 om 19:31

Ik heb een vergelijkbare vraag ivm Weebly.

Het is mij inmiddels al gelukt om de website van weebly naar een .com adres van versio over te zetten. Nu heb ik via het panel ook een mailadres aangemaakt met info@famousfourth.com. Als ik inlog bij squirrelmail dan zie ik dat inkomende mail niet binnenkomt, maar uitgaande mail wel bezorgd word bij de ontvanger.

Vermoed dat er iets verkeerd is met de inkomende verkeer instellingen, maar kan iemand me uitleggen wat ik verkeer doe?

Thanks!
    Bob

4. Dirk Van Vaerenbergh Member
    Reactie geplaatst op: 06-11-2014 om 16:08

Ik zit met identiek dezelfde vraag, en vroeg me nu af of het gelukt is. Wanneer ik surf naar www.dokterponet.be dan springt die inderdaad naar dokterponet.weebly.com Ik veronderstel dus dat het werkt. Kan je dat bevestigen?

5. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-11-2014 om 19:46

Hier werkt uw website prima :)