1. Maranatha Tongeren Member

Reseller Hosting, enkele vraagjes.

Topic geplaatst op: 22-10-2013 om 17:38

Hallo iedereen, 

Ik heb op dit moment 3 websites voor klanten van mij, allen bij verschillende hosts die de klanten zelf hebben gekozen, of al hadden. 1 website heb ik hier zelf ondergebracht bij Versio.

Nu zou ik een reseller pakket willen gaan aanschaffen bij Versio. Mijn huidige klanten waarvoor ik de websites zelf onderhoud kan ik daar dus makkelijk in onder brengen. 

Maar nu is mijn vraag, indien ik voor mezelf een website maak waar ik deze hosting wil doorverkopen aan "vreemden", is daar een geautomatiseerd proces voor? Dwz; Kan de klant indien hij rechtstreeks aan mij betaald via PayPal, meteen aan de slag, of moet hij wachten tot ik als persoon handmatig alles in orde maak? Indien dat geautomatiseerd proces mogelijk is, biedt Versio daar zelf een oplossing voor (net zoals een pre-installed WP/Joomla/... waar je na wat css aanpassingen aan de slag mee kan) of wordt dit allemaal zelf scripten? 

Als ik het goed heb is daar de API key voor nodig, of kan het ook zonder? Ik heb wel mijn basiskennis PHP, maar met een API key heb ik nog nooit gewerkt.

Ik heb praktisch alle pagina's van het reseller forum doorlopen, maar ik kan nergens antwoord vinden op mijn specifieke vragen.

Alvast bedankt!

Mvg, 

Bjorn

2. basdv98 Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2013 om 19:08

Versio heeft een eigen controle paneel gemaakt voor het doorverkopen van hosting, (ResellerCP), u kunt dit vinden op de API pagina van versio, via daar kunt u dit downloaden en installeren op uw hosting pakket onder de domeinnaam waar uw het ResellerCP wilt hebben. ResellerCP is nog steeds in ontwikkeling dus kan misschien niet helemaal gewenst werken,als u het perfect werkend wil zou ik WHMCS aanraden, het is prijzig maar heeft wel de beste kwalitijt,

Met vriendelijke groet, Bas

Vond u dit antwoord nuttig?