1. Hilde Roberts Member

FTP problemen

Topic geplaatst op: 01-01-2012 om 21:24

*Geplaatst ten behoeve van accounteigenaar*

Goedendag,

ik ben voor een vriendin bezig met het opbouwen van een site. Ik stuit hierbij echter op een wat vreemde situatie:

als ik gebruik maak van Filezilla om files naar mijn lokale desktop te halen, die te editen en dan te uploaden, krijg ik regelmatig de melding dat ik geen rechten heb:
    550 Permission denied.

Ik ben echter ingelogd met de FTP gegevens die bij haar account horen.

Als ik via de DirectAdmin in de file-editor ga werken, dan staat de file er wel vermeld, maar in de live omgeving heeft hij totaal geen effect. Ik heb het zowel geprobeerd op de URL omgeving als op de Versio-account omgeving (de eerste geen effect, de tweede geeft een foutmelding).

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt, en natuurlijk al het beste voor 2012.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-01-2012 om 04:38

Welke rechten hebben de bestanden en mappen die je benadert/overschrijft bij het uploaden? Je kan dit nakijken via de FileManager in DirectAdmin. 644 voor bestanden en 755 voor mappen zou moeten werken. Lukt het om een bestand dat nog niet eerder op de server stond te uploaden? Check even de rechten van de mappen en bestanden.

File editor probleem: is jouw account onlangs misschien verhuisd geweest van server en dat je nu nog inlogt op de oude locatie ofzo en daar de wijzigingen aanbrengt ipv op de nieuwe locatie?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hilde Roberts Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2012 om 17:47

De rechten voor de file in kwestie staan op 644. Het uploaden van een "nieuwe" file werkt niet.

Het betreft een nieuwe account, dus ik denk niet dat er sprake is geweest van een verhuizing.

Alvast bedankt voor verdere assistentie.

Vond u dit antwoord nuttig?