1. Wouter Member

Joomla 2.5.14 wil niks niks installeren

Topic geplaatst op: 10-10-2013 om 08:48

Hallo,

Ik lees hier en daar al wat ergenissen over het feit dat binnen het administrator bijna niks valt te installeren kwa templates/modules omdat men vaak meldingen krijgt over:

- Kan map niet aanmaken
    - Niet de juiste rechten
    - bla bla bla

Ook ik zit nu in dat schuitje en ben nog niet heel lang klant van Versio. Hiervoor zat ik bij PcExtreme maar omdat Versio wat goedkoper was toch maar een kans gegeven. Maar zonder succes goedkoop blijkt duurkoop.

Ik wordt helemaal gek van meldingen dat ik niks kan installeren en ja IK ben administrator, ik heb alles op de juiste rechten gezet. Ook het pad naar de tmp heb ik meerdere malen geprobeerd te wijzigen.

Ook ik zit er aan te denken om weg te gaan bij Versio. Ik had nooit problemen bij PcExtreme.

Wat kan ik nog meer instellen om dit probleem op te lossen. Ik ben al jaren webdesigner maar ben dit nog nooit tegen gekomen......:-(

Met vriendelijke groet,

Wouter

2. Afdeling Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2013 om 09:30

Hallo Wouter,

Het is gewoon net even anders, dit zul je bij elke provider ervaren. Versio richt zich nu vooral op veiligheid, wat ik overigens een goede zaak vind. (soms te extreem dat wel, en JA de servers zijn soms langzaam!)

"goedkoop blijkt duurkoop" ben ik het niet helemaal mee eens, anderen krijgen het namelijk ook voor elkaar en als JIJ als admin en jouw jarenlange ervaring al na één tegenslag opgeeft... dan zegt dat meer over jou dan over versio.

Maar ik ga je uiteraard wel proberen te helpen.

- Dit heb je uiteraard al gedaan: http://www.versio.nl/61-hoe_kan_ik_php_54_aanzetten.html

- In de DA filemanager ga je naar de map public_html en deze vink je aan, vervolgens scroll je naar beneden en vink je "recursive" ook aan en daarna klik je op "reset owner"

- Alle mappen op 755 zetten en alle bestanden op 644

- Natuurlijk even controleren of de tmp map nog goed staat

- Eventueel bij foutmeldingen op het front-end moet je in de back-end de "foutmeldingen tonen" even uitzetten

Nu zou het gewoon moeten werken.

Laat even weten als je nog vragen hebt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Alexander Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2013 om 19:24

Zijn er oplossingen voor een Internal Server Error 500 na het inschakelen van PHP 5.4 in htaccess i.c.m. Joomla 2.5.14 standaard site (geen theme/quickstart oid)?

4. Johannes Member
    Reactie geplaatst op: 18-10-2013 om 15:24

Volgens mij moet je in de htaccess voor de zin options symlinks het leesteken zetten. #