1. pminten Member

Filteren/organizeren van email

Topic geplaatst op: 08-10-2013 om 18:05

Hallo,

Ik heb sinds kort een webhosting account hier en tot nu toe bevalt dat behoorlijk goed. Vooral de mogelijkheid om mijn mail via IMAP te benaderen is bijzonder praktisch. Wat dat betreft heb ik een vraagje. Is het mogelijk om mail filters in te stellen zodat mail wanneer deze binnenkomt (dus niet alleen wanneer ik op de webmail kijk) op basis van afzender of subject in een bepaalde mail folder wordt geplaatst? Bijvoorbeeld alle mail van mailinglist X in folder "Mailinglists/X".

Iets als procmail of maildrop zou ideaal zijn, maar eigenlijk alles wat het mogelijk maakt om een script uit te voeren wanneer een mail binnen komt is goed.

Bij voorbaat dank voor informatie.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-10-2013 om 19:26

Hallo, er is geen mail filter aanwezig in Roundcube op de shared hosting servers. Op een eigen Cloudbox VPS zou je dit wel zelf kunnen toevoegen aan de Roundcube installatie.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. pminten Member
    Reactie geplaatst op: 09-10-2013 om 10:30

Tja, het was te proberen. Bedankt voor het antwoord.

4. Albert Waninge Member
    Reactie geplaatst op: 01-12-2015 om 12:21

Om op dit onderwerp terug te komen. Ook ik ben op zoek naar een mogelijkheid om d.m.v. een server sided script mijn mail te sorteren. De huidige filteropties in Roundcube, met een maximum van één criterium, zijn veruit ontoereikend.

Is er een mogelijkheid om een Sieve script o.i.d. uit te voeren op inkomende mail? En zo nee, is er misschien een workaround waardoor dat wel mogelijk is? Of ziet Versio mogelijkheden dit in de nabije toekomst te implementeren?

5. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-12-2015 om 12:34

Op een eigen Cloudbox VPS met een directadmin licentie of een supportplan licentie zou dit wel mogelijk zijn, helaas is dit op een shared server niet mogelijk.

6. jordivn Member
    Reactie geplaatst op: 02-12-2015 om 11:46

Mogelijkheid is om een php script te bouwen die de imap uitleest en aan de hand van instellingen de mail uit sorteert. Hier is dus wel goeie kennis van php voor nodig.