1. Casper Member

E-mail adressen en website actief maken,

Topic geplaatst op: 05-10-2013 om 12:12

Goedemiddag,

Hoe stel ik mijn e-mail adressen in?

Kan ik ze zowel in de inbox laten komen en of ook door laten sturen naar een ander adres?

Ik wil tijdelijk mijn website door laten verwijzen, kan dat?

Zo ja, hoe?

Als ik mijn eigen website heb, hoe kan ik dan uploaden?

Alvast dank voor het antwoord

2. Richard Member
    Reactie geplaatst op: 05-10-2013 om 21:45

Beste Jaime Prijden,

Mail adressen kunnen worden aangemaakt in 'DirectAdmin', wanneer u een webhosting pakket aanschaft komen deze inlog gegevens per mail naar u toe. Eenmaal ingelogd klikt u op het betreffende domeinnaam en onder 'E-Mail management' klikt u op 'E-mail accounts', de rest spreekt voor zich. U kunt uw mail bekijken via standaard geleverde webmail, evenals via 'DirectAdmin' bereikbaar of u kunt uw mail adres instellen in een mail programma, bv. Outlook.

U kunt u betreffende mail account een 'forwarding' meegeven, uw mail komt dan op een ander mail adres terecht, als u dit met adres bedoeld?

Website kunt u laten doorverwijzen doormiddel van DNS beheer.
    Log in op Versio.nl en ga naar 'klanten paneel', selecteer vervolgens 'Uw domeinnamen', 'Overzicht', en het domein. U zit een overzicht met domeinnamen en achter ieder domeinnaam staat een vergrootglas, klik hier op. Vervolgens op 'Nameservers/DNS' en 'DNS beheren', u krijgt bij de eerste keer een waarschuwing of u zeker weten door wil gaan. Achter zowel de A record van WWW als zonder kunt u het IP adres toevoegen van de nieuwe doorverwijzing. Wilt u enkel uw domein naam een andere website laten doorverwijzen klikt u op; 'redirections aanmaken'. Maak deze twee keer aan, namelijk met www en zonder de www.

Kunt u hiermee uit de voeten?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Casper Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2013 om 05:16

Beste Richard,

Ik ben net verhuisd van www.mijndomein.nl naar www.versio.nl wat even wennen is, vooral ook omdat een groot deel Engels is en dat was bij de vorige hoster niet het geval. Ook zat bij de vorige hoster alles in één inlog, dat is nu even zoeken hoe dat hier zit.

Ik heb een domeinnaam en het starter hosting pakket, voorlopig voldoende voor privé gebruik.

Ik ben met de e-mail adressen gekomen tot waar je uitgelegd heb, er staat al een e-mail adres dat neem ik aan door Versio is aangemaakt, maar dat is niet mijn bedoeling. Om het niet in de soep te laten lopen, heb ik dat adres laten staan, maar ik kom helaas nog niet verder.

Het is (voorlopig) mijn bedoeling om het e-mail verkeer naar mijn gmail account te laten doorverwijzen, dat deed ik bij de vorige hoster ook en dat werkte prima. Ik gebruik (nog) geen outlook, dus dan is doorverwijzen en mijn naam koppelen aan het gmail account het makkelijkste.

Ik wil de website tijdelijk door laten verwijzen, heb de stappen gevolgd, maar wil mijn domeinnaam niet kwijt, dus voor dat het in de soep loopt heb ik bij de melding hieronder nog gen verdere actie ondernomen.

Als u DNS beheer aanzet voor dit domeinnaam dan kunt u de DNS records van dit domeinnaam beheren. Wanneer DNS beheer aangezet wordt, wordt de domeinnaam verwezen naar de nameservers van de DNS server. Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden.

Let op: Uw domeinnaam kan dus onbereikbaar worden. Klik alleen op "Ga door" als u weet waar u mee bezig bent.< Annuleren Ga door >

Raak ik als ik door ga mijn domein niet kwijt?

Ik heb ook de volgende vraag op het forum geplaatst, want dat zou vooral in het Nederlands hopelijk een hoop vragen beantwoorden:

Ik zoek een handleiding voor dummies om rustig alle instellingen te kunnen instellen, is dat er ook?

Ik kom nog niet helemaal uit de voeten, maar het is vooral zoeken en bang dat ik wat verkeerd doe.

4. Richard Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2013 om 11:44

Hoi Jaime,

Mail

Log in op direct admin.

- U gaat nu geen mail adres aanmaken maar u klikt op 'Forwarders'. U ziet nu het mail adres wat aangemaakt kan worden, bv. info@uwdomein.nl en daaronder staat 'Destination Email', hier vult u dus uw Gmail in.

Doorverwijzen

In vorige bericht aangegeven stappen volgen. Configuratie van uw nameservers komen te vervallen maar dit is geen nood, het juiste IP adres blijft geconfigureerd. Als u alleen de opgegeven stappen volgt kan er niks gebeuren. Het domein kunt u niet kwijt raken doormiddel van DNS aanpassingen! Aanpassing van DNS kunt u vergelijken met uw eigen huis adres maar met een briefje op de deur van; "Post kan bij de buren worden afgeleverd'.

Conclusie

Volg rustig de stappen en er kan absoluut niks verkeerd gaan, mocht u toch per ongeluk een aanpassing hebben gedaan dan is dat met een beetje hulp zo weer recht te zetten, het domein raakt u gelukkig niet zomaar kwijt.

Video

Er zijn een aantal video's beschikbaar, echter zijn deze wel in het Engels maar wellicht dat u aan de hand van beelden kunt kijken wat er gedaan dient te worden. Succes.

(Email forwarden) http://www.versio.nl/vidtut.php?id=8

5. Casper Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2013 om 00:31

Beste Richard,

Ik zal het gaan proberen, vooral voorbeeld filmpjes zijn hoewel lastig in het Engels, toch handig.

Ik moet de boel even gereset krijgen, misschien van de week in het chatvenster te vragen, maar is daar niet ergens een knop voor?