1. Stijn Van Gelder Member

Overzetten joomla websites

Topic geplaatst op: 02-10-2013 om 08:34

Ik ben volop bezig om mijn joomla websites over te zetten naar versio.
    Ik probeer dat te doen met akeeba of xcloner maar dat lukt niet vanwege foutmeldingen die hij geeft .

Meestal als ik de database wil importeren of schrijfrechten op de public_html.

Heeft iemand hier ervaring mee want ik wil deze zo snel mogelijk naar hier verhuizen.

Groetjes stijn

2. revo Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 19:14

En via ftp, heb je dat al geprobeerd?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stijn Van Gelder Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 20:42

Heb ik ook geprobeerd , maar dan geeft hij een hele reeks aan foutmeldingen.

dit is een voorbeeld na ftp copy en database import .

Warning: include(/home/xxx/domains/xxx/public_html/administrator/components/com_sh404sef/helpers/autoloader.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/xxx/domains/xxxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php on line 352

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/xxx/domains/xxx/public_html/administrator/components/com_sh404sef/helpers/autoloader.php' for inclusion (include_path='/home/xxx/domains/xxxx/public_html/plugins/system/shlib/shl_packages//ZendFramework-1.11.7-minimal/library:.:/usr/local/lib/php') in /home/xxx/domains/xxxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php on line 352

Fatal error: Uncaught exception 'LogicException' with message 'Passed array does not specify an existing static method (class 'Sh404sefAutoloader' not found)' in /home/striptease/domains/xxxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php:353 Stack trace: #0 /home/xxxx/domains/xxxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php(353): spl_autoload_register(Array) #1 /home/xxx/domains/xxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php(44): plgSystemSh404sef->_registerAutoloader() #2 [internal function]: plgSystemSh404sef->onAfterInitialise() #3 /home/xxx/domains/xxxx/public_html/libraries/joomla/event/event.php(71): call_user_func_array(Array, Array) #4 /home/xxx/domains/xxx/public_html/libraries/joomla/event/dispatcher.php(161): JEvent->update(Array) #5 /home/xxx/domains/xxx/public_html/libraries/joomla/application/application.php(642): JDispatcher->trigger('onAfterInitiali...', NULL) # in /home/xxx/domains/xxx/public_html/plugins/system/sh404sef/sh404sef.php on line 353

4. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2013 om 20:24

heb je de plugin sh404sef geïnstalleerd? het ziet ernaar uit, dat daar het probleem zit.

5. Stijn Van Gelder Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2013 om 23:12

Ondertussen lukt het om een joomla website over te zetten.

Frontend werkt en ik kan inloggen op de backend.

Alleen kan ik niets meer installeren van components of modules. hij geeft telkens  : failed to move file.

zou een ownership probleem of een rechtenprobleem zijn.

iemand hier ervaring mee ?

6. André Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2013 om 07:53

@Stijn

- Log in op jouw DirectAdmin panel

- Ga in file manager naar de map public_html

- Selecteer deze (aanvinken)

- Klik onderin op Reset owner

Dit zou het owner probleem op moeten lossen.

Groet André

7. Stijn Van Gelder Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2013 om 15:07

Beste André,

Bedankt voor je reactie. Het heeft me al een stapje verder gebracht bij de oplossing.

Maar hij geeft nu dit weer  :

JFolder::create: Could not create directory Path: /home/sjiexbe/domains/sjiex.be/public_html/components/com_xmap

Component Install: Failed to create site directory: /home/sjiexbe/domains/sjiex.be/public_html/components/com_xmap

Package Install: There was an error installing an extension: com_xmap.zip

Hopelijk heb je hier nog tips..

( mappen stonden op 755 en zelfs 777 geprobeerd)

groetjes stijn

8. André Member
    Reactie geplaatst op: 09-10-2013 om 23:03

Heb je dit stukje al in jouw htacces staan: http://www.versio.nl/61-hoe_kan_ik_php_54_aanzetten.html

Vervolgens alle mappen op 755 en alle bestanden op 644 zetten. En dan nogmaals proberen.

Krijg je foutmeldingen op de website zelf hierna, dan moet je foutmeldingen in de back-end uitzetten.