1. YVbakker Member

Email via andere server?

Topic geplaatst op: 29-09-2013 om 02:35

Ik heb een, voor mij op dit moment te ingewikkeld probleem, welke waarschijnlijk een simpel oplossing heeft.

Ik heb op dit moment een werkende website op het adres http://www.x-tra.info.

Ik heb hier een email-account op met de naam graag@x-tra.info.

Deze website draait op een server die niet van versio is, op parallels plesk.

Ik heb veel problemen omtrend imap met verbindingsfouten, en dit heb ik niet op een webhosting server die ik bij versio sinds kort heb.

Nu zou ik graag de email gestuurd aan ...@x-tra.info naar ...@x-tra.info willen hebben, maar dan op de server die ik bij versio heb. Dit mag niet merkbaar zijn in de domeinnaam: het moet ...@x-tra.info blijven, maar de email en emailaccounts moeten op een andere server staan, namelijk die ik bij versio heb, waar de email wel goed werkt.

Ik zelf kom er niet uit, dus ik hoop dat er iemand hier op de forums rondkijkt die het wel weet.

Oplossingen graag welkom!

2. DDDD Member
    Reactie geplaatst op: 24-10-2013 om 10:00

Lijkt me niet zo moeilijk probleem, je hebt denk 2 oplossingen.

1 Je kan het domein aan je hostingpakket van versio koppelen via dns. Dan komen de mails binnen op je versio hostingpakket.

2 of je laat alle mail doorsturen naar een mailadres dat al gekoppeld is aan je versio hosting.

Nog een optie is je andere hostingprovider eens de imap functie te laten nakijken, meld ieder geval het probleem bij ze.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marco Boers Member
    Reactie geplaatst op: 25-10-2013 om 13:30

Reactie op optie 1 van DDDD

YVbakker wanneer je alleen de email wilt verplaatsen maar niet de hele website,
    kun je onder je webhosting bij versio de domeinnaam ook aanmaken, vervolgens moet je op de server waar de website staat in plesk de dns mx records doorverwijzen naar de server van versio

Vond u dit antwoord nuttig?