1. Willem Gerrit Langbroek Member

Verhuizen naar andere server

Topic geplaatst op: 23-09-2013 om 14:33

Ik heb een tweede hostingpakket erbij genomen die op een andere server draait dan mijn eerste hostingpakket.

Nu heb ik van één domeinnaam via het klantenpaneel de DNS gewijzigd en hier de gegevens van mijn tweede hostingpakket ingegeven. Het hoofddomein is nu weer gewoon te bereiken en via sidn zie ik ook dat hij de DNS van de nieuwe server gebruikt. Echter het bijbehorende subdomein is niet meer aan te roepen, alleen als ik die ook nog op de eerste "oude" server online laat staan. Zo'n subdomein hoort toch automatisch mee te gaan of zie ik iets over het hoofd?

Grt, wim

2. Richard Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2013 om 00:13

Hallo Willem,

U heeft DNS beheer aan staan, dan dienen zowel hoofddomein als het subdomein naar de nieuwe server gestuurd te worden, dit omdat je zowel hoofddomein als subdomeinen apart kunt verwijzen naar een andere DNS. Kijk dus even via uw klanten paneel en DNS beheer of uw subdomein ook het juiste IP nummer bevat.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Webman Member
    Reactie geplaatst op: 11-01-2014 om 17:41

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik maar deze thread neem om het probleem in kaart te brengen, wat alle resellers kan overkomen.

Versio en DA zijn hier absoluut niet duidelijk in.

Ik heb een reseller account A-reseller en een 2e reseller account  B-reseller erbij genomen.

Reden, omdat ik mijn hostinglimiet van 15 GB op A-reseller nader.

Een deel van A-reseller wil ik verplaatsen / verhuizen naar B-reseller.

Om dit te realiseren, moet ik alles eerst A-reseller backuppen en restoren en ik las in dit forum hoe dat moet.

Ik heb de backup en restore gedaan volgens https://www.secure.versio.nl/2449-verhuizen_websites_resellerpakket.html?page=8&search=backup%20reseller%20terugzetten

Een backup van A-reseller via ftp van DA naar B-reseller via ftp op B-reseller zag ik de backup staan via DA. Op B-reseller zie ik dat ik aan kant van de *reseller level* 10226 MB heb staan en aan de kant van de *user level* 3811.0 MB.  Dat is verwarrend. Vermoedelijk is de restore op een virtuele server geparkeerd.

Ik zie in *user level* geen domeinnamen staan die RESTORED zouden zijn.

Onder *reseller level* kan ik via *List users* de domeinnamen zien staan en via *Modify your own User data* kom ik op een pagina waar ik zie dat het IP niet geshared is hoewel ik dat wel heb aangegeven. Veranderen kan niet.

Onder *reseller level* kan ik via *Name Servers* ook de domeinnamen zien staan en de dns blijkbaar wijzigen.

Ik heb de DNS van een paar domeinnamen gewijzigd en via WHOis zie ik de dns veranderingen, maar ik zie de domeinen plus inhoud niet onder *user level* staan en via ftp zie ik ook geen domeinen en inhoud.

Oproepen van deze domeinnamen met de nieuwe DNS van B-reseller  geven de websites weer, maar volgens mij klopt dit niet, want ik zie ze niet op de hosting staan van B-reseller. Updaten vd sites zit er dus nu niet in, want ik moet ze eerst zichtbaar hebben.

Indien de domeinnamen en de hosting die bij deze domeinnamen zichtbaar zijn in de DA en hosting van B-reseller kan ik deze verwijderen in de hosting van A-reseller tenminste dat lijkt mij logisch.

En dan heb ik het nog niet gehad over de databases en de mail, die zou dan ook verhuisd moeten zijn en zijn ook (nog) niet zichtbaar.

Vraag :

Hoe krijg ik voor elkaar om de domeinen en hosting van A-reseller op B-reseller via *user level* te zien zijn  en ik kan checken of alles correct verhuisd is ?

Ik wil nl niet alle domeinnamen verhuizen, maar een geselecteerd aantal. Die selectie kan ik pas doen, als alles zichtbaar is.

Misschien ligt de oplossing zo voor de hand, maar ik zie hem niet.

Een hulp / hint / aanwijzing zou zeer welkom zijn.

Alvast bedankt.

Vond u dit antwoord nuttig?