1. Alexandra Member

Website en WP Admin niet meer bereikbaar

Topic geplaatst op: 21-09-2013 om 15:45

HELP!! Mijn website is niet meer online en Wp Admin is niet meer benaderbaar.

de volgende tekst wordt getoond:
    Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/lib/php/wpblock/wpblock.php) is not within the allowed path(s): (/home:/tmp:/usr/local/php6:/usr/local/lib/php/wpblock) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/usr/local/lib/php/wpblock/wpblock.php' (include_path='.:/usr/local/php6/lib/php') in Unknown on line 0

Heeft iemand een oplossing? Hoe langer mijn site off-line is hoe meer geld het mij kost!

Alvast bedankt voor het meedenken

Groet,
    Alexandra

2. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2013 om 16:42

Zou u nogmaals willen proberen of uw website nu wel weer correct werkt?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Alexandra Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2013 om 16:54

De website is weer online :)
    dat ging toch snel.
    Wat was er nu aan de hand?

4. Alexandra Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2013 om 16:55

Alleen krijg ik een tussenscherm als ik naar de wp-admin ga.

Wordpress Security

Click here to continue to your Wordpress login

5. adp Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2013 om 20:38

Hier hetzelfde probleem op meerdere websites. Toch weer zeer ernstig dat Versio ook dit niet communiceert met haar klanten. De melding lijkt nogal "fake" en doet in eerste instantie suggereren dat een website gehackt is.

Meer info: http://wordpress.org/support/topic/wp-admin-shows-wordpress-security

6. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 22-09-2013 om 12:16

Deze beveiliging is in het leven geroepen om klanten te beveiligen tegen kwalijke bruteforce aanvallen waarmee uw website gehackt zal worden. Meer info op https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=132

7. Pietje Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 13:47

Nu weet ik waarom ik de laatste tijd geen nieuwe leden meer binnen krijg. Ik vind dit niet kunnen, zomaar stilzwijgend iets aan je website veranderen. Hiervoor is mijn website al voor beveiligd WP Security & Firewall Plugin 

8. Duyo Geldrop Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 13:54

Ik kan de hele dag al niet in het administratieve deel van Wordpress. Ook ik heb mijn meest heikele sites extra beveiligd via Wordpress. Als het probleem vandaag niet wordt opgelost, overweeg ik een schadeclaim in te dienen bij Versio. Al was het alleen maar vanwege het "inbreken" op mijn sites.

9. Tom Van De Geijn Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 14:35

Ongelooflijk slechte communicatie. Ik had verwacht dat er eerst uitgebreid getest zou worden voor een oplossing voor de beveiliging (zelfs een aan/uit optie voor de beveiliging zou ik wenselijker achten, omdat er voldoende plugins zijn in wordpress die een betere beveiliging kunnen aanbieden). 
    Nu lijkt het meer op een trial and error verhaal.
    Ik kan dit moeilijk verkopen aan mijn klanten.

10. Pietje Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 14:38

Beste Duyo  en Tom,

Momenteel heb ik HC Custom WP-Admin URL geinstalleerd(wp-plugin). Je kan via settings->permalinks eenvoudig je admin url wijzigen. En onze probleem is meteen ook opgelost. Dan krijg je die lelijke melding dat je klanten/bezoekers afschikt niet meer te zien.

11. Pietje Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 15:26

Ik ben klaar met testen en werkt voor mij omdat ik ook met registratie werk en je hoeft niet perse deze plugin te installeren. Voeg onderaan jouw .htaccess het volgende toe:

Registratie: jouwwebsite.nl/abcd-register/
    Wachtwoord vergeten: jouwwebsite.nl/abcd-lost/
    Leden login: jouwwebsite.nl/abcd-member/

# BEGIN WordPress
    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\\.php$ - [L]
    RewriteRule ^abcd-register/?$ /wp-login.php?action=register [QSA,L]
    RewriteRule ^abcd-lost/?$ /wp-login.php?action=lostpassword [QSA,L]
    RewriteRule ^abcd-member/?$ /wp-login.php [QSA,L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]
    </IfModule>

# END WordPress

Ik moet enkel nog de links wijzigen van bepaalde plugins.

12. Duyo Geldrop Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 15:52

Beste Heathcliff,

Ik heb het even geprobeerd en het werkt goed op deze manier!

Bedankt voor je moeite, ik ben blij dat ik weer in de administraties kan!

Met vriendelijke groet,

Jan Bakker / Duyo Geldrop

13. Pietje Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 16:11

Hi Duyo Geldrop graag gedaan hoor,

Ik ben ook heel afhankelijk van mijn website, dus dit deel ik graag met anderen.

Als je gebruik maakt van the login module, zal ik een kopie van wp-login.php maken en daar het volgende aanpassen.

Registratie: jouwwebsite.nl/abcd-register/
    Wachtwoord vergeten: jouwwebsite.nl/abcd-lost/
    Leden login: jouwwebsite.nl/abcd-member/

Van:

<p id="nav">
    <a href="<?php echo esc_url( wp_login_url() ); ?>"><?php _e('Log in') ?></a>
    <?php if ( get_option( 'users_can_register' ) ) : ?>
     | <?php echo apply_filters( 'register', sprintf( '<a href="%s">%s</a>', esc_url( wp_registration_url() ), __( 'Register' ) ) ); ?>
    <?php endif; ?>
    </p>

Naar:

<p id="nav">
    <a href="abcd-register/"><?php _e( 'Log in' ); ?></a> |
    <a href="abcd-lost/" title="<?php esc_attr_e( 'Password Lost and Found' ) ?>"><?php _e( 'Lost your password?' ); ?></a>
    </p>

14. swil Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 20:50

Ik kan nog steeds niet aan de wp-admin. Ook niet na aanpassen van het .htaccess bestand.

Wat kan ik doen?

15. swil Member
    Reactie geplaatst op: 02-10-2013 om 20:55

Heb het ondertussen gevonden. Er was blijkbaar toch nog één site waar het werkte. Blijkbaar had versio hier zelf de .htaccess aangepast. Ik had nog de php53 vermelding staan bij diegene waar het niet lukt, ipv

<FilesMatch "\\.php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

16. adp Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2013 om 13:15

Nadat ik op verschillende websites de regel

AddHandler x-httpd-php54 .php

zonder melding van Versio handmatig moest vervangen door

AddHandler x-httpd-php53 .php

moet ik de regel nu helemaal weglaten om de websites te laten werken.

WTF is er nu weer aan de hand en waarom moeten we er zelf achter komen dat heel veel websites het opeens niet meer doen?!

17. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2013 om 18:02

Beste ADP,

Ik heb php 5.4 getest via de 5.4 regel en deze werkt op uw server bij mij wel correct. Zou u het nog eens willen testen en kijken of het bij u ook werkt? Indien niet, zou u dan direct een ticket op support@versio.nl willen openen?

18. adp Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2013 om 20:03

Nu heb ik vanmiddag bij alle websites die in mijn resellerpakket draaien de regels "AddHandler x-httpd-php54 .php"of "AddHandler x-httpd-php53 .php" moeten verwijderen omdat alle websites offline waren. Nu moet ik deze weer toevoegen omdat momenteel alle websites opnieuw offline zijn? Wanneer houdt dit gedoe een keer op?!

19. Jeroen Herrie Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2013 om 09:55

Wpsite en forum tweede dag op rij down. Dit kost mij tot 1000 bezoekers per dag. Blijkbaar problemen met verbinding naar db die te veel moet verwerken. Aanval op servers want aan het bezoekersaantal kan het niet liggen

20. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2013 om 10:32

@ADP, Kan je de URL doorgeven waarop je dit probleem blijft houden? Ik onderzoek dit graag nogmaals voor u.

@Jeroen, Om welke URL gaat het? Zou je het nog eens willen proberen? Aanvallen zijn namelijk afgewend en moeten normaal gezien geen invloed hebben aan limieten.

21. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2013 om 10:49

@ADP Op http://tomtest.eightyfour.axc.nl kunt u zien dat php 5.4 correct reageert, test het daarom s.v.p nogmaals.

22. Jeroen Herrie Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2013 om 12:12

Het gaat om wijzijnantwerp.org Valt sinds gisterenmiddag regelmatig weg de db connectie. Geen piek in aantal bezoekers (google stats & stats op hosting admin)